شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ وداع مردم و روحانیت لرستان با مرحوم آیت الله صادقی

حوزه/ پیکر مرحوم آیت الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره بر روی دستان مردم قدرشاس لرستان در خرم آباد تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، پیکر آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره، صبح امروز بر روی دستان مردم، طلاب و روحانیون لرستانی تشییع شد.

مردم ولایی و انقلابی لرستان امروز با تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره از علمای سرشناس لرستان، از حوزه علمیه کمالیه خرم آباد تا مصلی الغدیر خرم آباد وداع، از مجاهدت های خالصانه آن عالم فرزانه قدردانی کردند.

پیکر مرحوم آیت الله صادقی به قم منتقل می شود تا در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شود.

مرروی بر اقدامات و فعالیت های عالم مجاهد

آیت‌الله عباسعلی صادقی قهاره تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد متولد سال ۱۳۰۴ هجری شمسی از روستای «کی‌سار» اردستان استان اصفهان بود.

او چند سالی را در حوزه علمیه اصفهان و بعد در قم به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر استادانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی (به مدت ۱۵ سال)، امام خمینی(ره) شهید صدوقی، مرحوم محقق داماد و ... بهره‌مند شد و بعدها خود به‌عنوان استاد و مدرس در حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت شد.

بعد از تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد از سوی مرحوم آیت‌الله کمالوند، به‌عنوان مدرس به استان لرستان دعوت شد.

آیت الله صادقی از چهره‌های برجسته حوزه بود که با فعالیت خود در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد توانست شاگردان بسیاری تربیت کند و منشأ خیرات و برکات فراوانی در لرستان باشد.

آیت الله «عباسعلی صادقی قهاره اهل لرستان نبود، اما سال‌ها زندگی با مردم شهر، حضور در کسوت امام‌جمعه موقت خرم‌آباد و حاکم شرع، همراهی با مردم در سختی‌ها و مشکلات و حضور همیشگی او در بین بازاریان و مردم باعث شده بود تا اهالی شهر همه او را بشناسند و همشهری خود بدانند؛ در روزهای انقلاب به همراه آیت‌الله کمالوند در صف اول تظاهرات بود و در راه پیروزی انقلاب بارها به زندان رفت و شکنجه‌شد، با علما و روحانیون بزرگ در ارتباط بود و پس از پیروزی انقلاب هم به‌عنوان حاکم شرع امور قضائی مردم را حل‌وفصل می‌کرد.

آیت الله صادقی پس از ۷ دهه مجاهدت و تلاش دینی و فرهنگی در لرستان، روز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در سن ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی شهر خرم آباد، دعوت حق را لبیک و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha