جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ وداع مردم و روحانیت لرستان با مرحوم آیت الله صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: وجود آیت الله صادقی مالامال از محبت به مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در مراسم تشییع پیکر آیت الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره(ره) در مصلای الغدیر خرم آباد، با اشاره به خدمات ارزشمند دینی، فرهنگی و اجتماعی آن عالم خدوم، گفت: آیت الله صادقی(ره) در حوزه علمیه اصفهان و قم دوره های حوزوی را گذرانده و با همراهی آیت الله روح الله کمالوند از سال ۱۳۳۸ در خرم آباد مستقر شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان لرستان همانند نهالی نوپا با همت بزرگان از جمله آیت الله صادقی (ره) به بار نشست، افزود: هم اکنون ۲۶ مدرسه علمیه خواهران و برادران در لرستان به تربیت طلاب می پردازند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مجاهدت و خدمات آیت الله صادقی (ره) هرگز از اذهان مردم این دیار فراموش نخواهد شد، خاطر نشان کرد: آن عالم گرانقدر عمری را در راه تبلیغ و تربیت طلاب سپری کرد و در دوران مبارزه با حکومت ستمشاهی نقش بسزایی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه مردمداری از ویژگی های بارز اخلاقی مرحوم آیت الله صادقی بود، گفت: وجود آن عالم گرانقدر مالامال از محبت به مردم بود و سال ها مردم نماز جمعه را به امامت آن بزرگوار اقامه می کردند.

وی با اشاره به اینکه وجود مرحوم آیت الله صادقی(ره) استوانه ای اخلاقی برای حوزه های علمیه و جامعه بود، خاطر نشان کرد: آیت الله صادقی(ره) در عین اقتدار بسیار مهربان، متواضع و گشاده رو بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید ادامه دهنده راه بزرگان باشند، یادآور شد: طلاب و مبلغان در کنار مردم و جوانان انقلابی، پرچم صیانت از آموزه های دینی و انقلابی را برافراشته نگه دارند و آن را به حضرت ولی عصر(عج) بسپارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha