جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آریا خاکی

حوزه/ حجت‌الاسلام آریاخاکی، گفت: با توجه به تصویب طرح "حمایت از طرح‌های پژوهشی" پژوهشگران، اساتید و فضلای خوزستانی می توانند طرح‌، مقاله و پژوهش‌های علمی خود را چاپ و منتشر نمایند.

حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به پرسش مکرر فضلا و پژوهشگران استان پیرامون "طرح حمایت از طرح‌های پژوهشی" اظهارداشت: باتوجه به راه اندازی" دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی" پژوهشگران، اساتید و فضلای خوزستانی میتوانند از فرصت حمایتی مالی ویژه از کتاب و پایان نامه های خود برخوردار شوند.

وی افزود: برای اجرای این طرح در ابتدا معاونت پژوهش استان با همکاری مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه، پژوهشگران توانمند استان اعم از اساتید، طلاب و شخصیت‌های علمی را شناسایی کرده و سپس با هماهنگی دبیرخانه، ارتباط دوسویه بین پژوهشگر و دبیرخانه برقرار و طرح پژوهشی بعد از بررسی در بازه یک ماه نتیجه آن نسبت به حمایت یا عدم‌حمایت اعلام خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: در صورت لزوم پس از به نتیجه رسیدن استان با دبیرخانه، انتخاب و تائید مسئله پژوهشی طی هماهنگی زمینه برگزاری جلسه توجیهی طرح نامه‌نویسی پیش‌بینی‌ شده است تا با یک تحول اساسی تعداد کثیری از پژوهشگران استان بتوانند پس از تصویب طرح نامه خود در دبیرخانه و کمیته‌های تخصصی۲۵گانه مرتبط به تولید آثار پژوهشی در پاسخگویی به نیازهای استانی و ملی اقدام کنند و از حمایت مالی دبیرخانه برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام آریاخاکی، گفت: دبیرخانه از اعتبار کافی برخوردار بوده و این رسالت معاونت پژوهش استان است که از پژوهشگران خود حمایت و در جذب اعتبار برای این عزیزان کوشا باشد، اما مقدار جذب اعتبار عمده بسته به توفیق معاونت پژوهش در شناسایی پژوهشگران و اساتید و طلاب با استعداد پژوهشی است.

وی اضافه کرد: در خصوص مبالغ بر اساس اختلاف سطح علمی پژوهشگر، قالب پژوهشی، نوپدید بودن مسئله پژوهش و نیاز محور بودن آن متغیر است و مثلاً یک اثر ۱۵۰ صفحه‌ای بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان امکان حمایت دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: طرح‌های دانش‌نامه‌ای و موسوعه ای و یا اطلس‌ها و یا پژوهش‌هایی که بر اساس نیاز استان باشد از سقف حمایتی ویژه و خاص خود برخوردار است.

حجت‌الاسلام آریاخاکی، خطاب به پژوهشگران خوزستان، بیان کرد: از پژوهشگران خوزستانی چه در استان و چه ساکن در شهر مقدس قم دعوت می‌کنم که توان علمی خود را در اختیار استان و در مسیر مسائل و اولویت‌های پژوهشی استان قرار داده و البته به فضل الهی حمایت مالی خوبی از آثار قلمی آن‌ها خواهد شد.

وی گفت: این طرح هیچ محدودیتی از جهت پژوهشگر ندارد و شامل همه طلاب و اساتید برادر و خواهر خوزستانی می‌شود و توجه دبیرخانه به نوع و عمق اثر علمی در قالب کتاب یا پایان‌نامه است؛ لذا تفاوت جدی با جشنواره ترویجی علامه حلی دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان اضافه کرد: البته طرح‌ها حتماً باید پژوهشی و مسئله محور و نیاز محور بوده باشد و البته قالب مقاله در قالب‌های حمایتی دبیرخانه قرار ندارد.

حجت‌الاسلام آریاخاکی گفت: علاوه بر امکان نوشتن طرح پژوهشی جدید ذیل کلان موضوعات اعلام شده، طلاب عزیز می‌توانند درصورتی‌که یک کتاب از قبل آماده‌شده‌ای و یا پایان‌نامه دفاع شده دارند، ولی اصلاً به مرحله چاپ نرسیده، می‌توانند جهت پذیرش در دبیرخانه ارسال نمایند.

وی در پایان اظهارداشت: یک پژوهشگر تا دو طرح چه به‌صورت مستقل یا همکار علمی می‌تواند ارائه نماید و در صورت تصویب برای یک طرح قرداد مالی بسته می‌شود و بعد از پیشرفت ۵۰ درصد از طرح اول قرارداد طرح دوم هم قابل انعقاد است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha