پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شورای علمای شیعیان افغانستان

حوزه/ هیئتی از شورای علمای شیعیان افغانستان در دیدار با عبدالسلام حنفی خواستار حفظ جایگاه شیعیان در نظام جدید افغانستان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از شورای علمای شیعه افغانستان بار دیگر با معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان دیدار کرده و ضمن تأکید بر استوار ماندن رابطه شیعیان با «امارت اسلامی»، خواستار جایگاه شیعیان در نظام اسلامی افغانستان شدند.

هیئت شورای علمای شیعیان به رهبری استاد محمد اکبری در معیت سید حسین عالمی بلخی، نعمت الله غفاری، محمد اسلم شیوا، محراب علی دانش و جواد صالحی با مولوی عبد السلام حنفی، معاون نخست وزیر طالبان دیدار نمودند.

در این دیدار اوضاع سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

‌استاد اکبری در این دیدار گفت:خوشحال هستیم که با طی نمودن مسیر دشواری کشور ما آزاد شده و امروز صاحب نظام اسلامی شده ایم. علمای شیعه افغانستان در کنار امارت اسلامی ایستاده اند و کوشش می‌نمایند در جامعه ثبات کامل و اعتماد متقابل داشته باشیم.

‌عالمی بلخی نیز در این دیدار گفت: افغانستان دیگر نمی‌تواند متحمل جنگ شود، باید تفاهم و تحمل داشته باشیم. میخواهیم رابطه شیعیان با نظام امارت اسلامی استوار باشد و شیعیان نقش و جایگاه خود را در نظام اسلامی داشته باشند.

‌در پایان این دیدار عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان اطمینان داد که با آمدن "امارت اسلامی" امنیت تامین شده و گلیم فساد برچیده شده است.

وی افزود: "امارت اسلامی خانه همه افغان‌هاست، هر کسی در قانون اسلامی جایگاه برابری دارد و زورگویی پایان یافته است. در حکومتداری و کمک های بشردوستانه همه ولایات و مردم را بدون تبعیض در نظر می‌گیریم".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha