چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت اثرگذاری حوزه در شبکه‌های ملی و بین‌المللی گفت: این کار نیازمند حضور حوزه در متن حوادث ملی و بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور،‌امروز در نشست مشترک با مسئولان اداره ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران، قرار گرفتن حوزه در متن حوادث را موجب فراهم شدن زمینه خدمت‌رسانی حوزه دانست و گفت: اثر دیگر قرار گرفتن حوزه در متن حوادث، فاصله گرفتن از ارتجاع و ساده‌انگاری است.

وی با اشاره به ضرورت پیوند زدن حوزه با شبکه ملی و بین‌المللی، افزود: با تبدیل شدن حوزه به جزو موثر شبکه ملی و بین‌المللی، مسئولیت حل مسائل بر حوزه قرار می‌گیرد و در غیر این صورت حوزه به حاشیه رانده خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نگاه حوزه به مساله ارتباطات را نگاهی استراتژیک دانست و ادامه داد: باید حوزه را در متن تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دهیم تا نسبت به اقدامات دشمنان بیدار باشد و بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه ارتباطات موثر می‌تواند بزرگان را به همراهی حوزه بیاورد، اضافه کرد: حوزه باید کانون فهم مساله باشد و این زمانی اتفاق می‌افتد که با دستگاه‌های تخصصی محل جوشش مسائل در ارتباط باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به ضرورت توسعه ارتباط این نهاد با مراجع معظم تقلید خاطرنشان کرد: این امر موجب بهره‌مندی از رهنمودها و ظرفیت ایشان برای تقویت و رسمیت یافتن حوزه‌های علمیه خواهران می‌شود و علاوه بر این زمینه‌ای فراهم می‌کند تا مراجع معظم تقلید از حوزه‌های علمیه خواهران حل مسائل را طلب کنند و بر این نهاد تکیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha