شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: فاجعه سیالکوت چهره پاکستان را در سطح بین المللی تحت تاثیر قرار داده، تأثیر بر نسل های آینده و امنیت کشور نیز خواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان حادثه سیالکوت را به شدت محکوم کرد و گفت: ضمن محکومیت باید با بررسی عوامل آن راه حل مستقلی پیدا کرد. از آنجایی که فاجعه سیالکوت چهره کشور را در سطح بین المللی تحت تاثیر قرار داده، تأثیر بر نسل های آینده و امنیت کشور نیز خواهد داشت. استفاده از دین برای تحریک مردم فجیع ترین و سنگین ترین جنایت است.

وی ضمن ابراز نگرانی و محکومیت قتل یک مدیر سریلانکایی در سیالکوت، اظهار داشت: این اولین حادثه ای نیست که در آن کشور درگیر تروریسم شده است. تمام نقاط کشور تحت تاثیر این فاجعه قرار گرفته است . بسیاری از حوادث از این دست به صورت متوالی اتفاق افتاده و هر حادثه با تلفات جدیدی همراه بود. حادثه سیالکوت نیز ادامه همان حوادث بود.

وی تصریح کرد: چنین فجایعی برای تکان دادن دولت ها کافی است، اما متأسفانه پس از چند روز جنجال رسانه ای، به فراموشی سپرده می شود.

وی تاکید کرد: رسانه های اجتماعی این حادثه را با سیاست های دولت مرتبط می دانند. با توجه به این نگرانی ها، باید برای تضمین حاکمیت قانون اساسی گام برداشته شود. توجه ویژه به آموزش و پرورش مردم، بر عهده دولت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha