جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ "محمد الشمالی" زندانی بحرینی نپذیرفت که از روی زخم های ملت بحرین برای رسیدن به آزادی خودش بالا رود از این رو، پیشنهاد وسوسه انگیز افسر آل خلیفه را نپذیرفت و به مقاومت خود ادامه داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سال هاست که رژیم آل خلیفه، ملت بحرین را به جرم عدالت خواهی و حق تعیین سرنوشتشان با چراغ سبز آمریکا و عربستان سعودی سرکوب می کند. هزاران بحرینی بی گناه بدون اثبات جرم هایشان در جلسات دادگاهی که از کمترین ارزش های حقوقی بهره مند نیستند به محکومیت های طولانی و حتی حبس ابد همراه با شکنجه و انواع وحشی گری محکوم می شوند.

محمد الشمالی از زندانیان بحرینی است که هم اکنون در زندان جو به سر می برد. این زندانی که از زندانیان سیاسی در بحرین است از نیمه سال ۲۰۱۲م در سن ۱۵ سالگی به همراه گروهی از جوانان به اتهام آتش زدن یک دستگاه جیپ در منطقه دارکلیب علاوه بر جریمه سنگین مالی به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

زندانی بحرینی پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کرد

محمد دوران محکومیتش را در زندان جو مثل سایر زندانیان می گذراند که برادران همراه او وی را به عنوان سخنگوی رسمی خود انتخاب کردند و او نماینده و واسطه بین مجاهدان زندانی و مدیریت زندان تا سال ۲۰۱۴ بود. زندانیان به خاطر شناخت او از شرایط زندان و قوانین آنجا که بیش از دیگران بود او را انتخاب کردند.

اما قصه از این جا آغاز شد. محمد شروع به دریافت درخواست ها و نیازهای برادران زندانی اش می کرد و با مدیریت زندان و مأموران زندان دیدارهای زیادی داشت و آنها را به احقاق حقوق زندانیان و رفع مشکلات آنها دعوت می کرد. پس از تلاش های مکرر وی و پس از استدلال به زبان قانون علیه آنها به او پاسخ می دادند. او همیشه به حیثیت و کرامت زندانیان اهمیت می داد و توهین و تجاوز به آنان را نمی پذیرفت، روزی محمد در حال رفتن به اداره زندان بود و وسایل برادران در ساختمان زندان همراهش بود. یکی از افسران که دارای درجه سرگردی بود، پیشنهادی با ارزش به محمد داد و به او گفت شمالی چند سال محکومیت داری؟

زندانی بحرینی پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کرد

در آن زمان محمد بر اساس رای دادگاه تجدید نظر۵ سال از مدت حبسش منتفی شده بود و الشمالی به افسر پاسخ می دهد؛ ده سال دیگر باقی مانده است. او به افسر با آرامش نگاه می کرد، افسر به وی گفت: آیا می خواهی از این زندان خارج شوی؟ الشمالی گفت چطور ممکنه ؟ گفت من از تو می خواهم که یک دوره مسابقه فوتبال در زندان برگزار کنی که به عنوان فعالیت زندانیان به حساب بیاد و نام آن را به اسم پادشاه بحرین بگذاری و به وی اهدا کنی، من به تو قول می دهم که تلاش زیادی کنم تا تو از زندان خارج شوی. الشمالی به او جواب داد: نه به این کار نیازی ندارم. محمد نپذیرفت که از روی زخم های این ملت برای رسیدن به آزادی خودش بالا رود از این رو، او به شیوه و روش خود ادامه داد تا آنجا که زندانیان از شرایط بد و بدرفتاری با آنها خسته شدند و مدیریت زندان نیز به محمد الشمالی پاسخی نمی داد.

زندانی بحرینی پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کرد

انقلاب زندانیان

محمد از اداره زندان خواست تا به درخواست های زندانیان پاسخ دهند، اما مدیریت مخالفت می کرد و محمد را تهدید کرد که اگر مطالبات ادامه داشته باشد و زندانیان آرام نشوند وی را شکنجه خواهند کرد. بالاخره محمد را از ساختمان ۶ بیرون کشیدند و با چشمان و دستان بسته او را شکنجه دادند و لباس هایش را در آوردند در حالی که او فریاد می زد شما حق ندارید چنین کاری انجام دهید. این مواضع محمد کم کم خشم و کینه آنها را بر می انگیخت.

آنها با سگ های پلیس و به همراه افسر به سمت زندانیان حمله می کردند تا زندانیان به وحشت بیفتند، اما الشمالی رو در روی آنها ایستاد و در برابر پارس سگ ها بر سر آنها فریاد می کشید چطور این کارها را انجام می دهید کدام قانون و دین با این کارها موافق است؟!

زندانی بحرینی پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کرد

بیانیه زندانی مظلوم محمد جعفر الشمالی از داخل زندان جو

چندی پیش محمد الشمالی از داخل زندان خطاب به ملت شریف بحرین پیامی را ارسال کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

{قل هذه سبیلی أدعو الی الله علی بصیرة انا و من اتبعنی}

طریقه من و پیروانم همین است که خلق را از روی بینایی و بصیرت به خدا دعوت کنیم.

از پشت میله های زندان عذاب و از پشت دیوار زندانی که هزاران شهروند بحرینی به ناحق مثل من زندانی شده‌اند، از مکانی مملو از بلا و مصیبت که در آن شکنجه ‌شدگان و بیماران در زندان‌های بحرین به سر می برند. در زندان هایی که من در کنار برادران بزرگوار و با عزتم دم از کرامت می زنم، در این پیام بر موارد زیر تاکید می کنیم:

اول اینکه ما تغییر نکرده ایم:

آری، از زمانی که خشم مردم در بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ فوران کرد و پرچم آزادی و عزت را به دوش گرفتند، ما با شما هستیم، با همین روحیه و با همین عزم و اراده بر عهد و پیمان با شما استواریم. همین عزم را داریم و انشاءالله از کسانی خواهیم بود که (لا تأخذهم فی الله لومة لائم).(من از کسانی هستم که در راه خدا از هیچ سرزنشی هراس ندارم).

دوم: با رهبرانمان همچنان بر عهد و پیمان خود استواریم و پشت بزرگان و رهبران انقلاب از جمله زندانیان آزاد شده از زندان ها و مهاجرانی که به کشورهای دیگر مهاجرت کردند، حرکت می کنیم. (معکم معکم لا مع عدوکم).(با شما هستیم نه با دشمنان شما)

سوم: ما قانون مجازات جایگزین را رد می کنیم

زیرا ما جنایتکار نیستیم و در شرایطی محاکمه شدیم که فاقد معیارهای دادرسی عادلانه بود و اجازه دفاع حقوقی عادلانه از خودمان را نداشتیم، چون در کشوربحرین به سر می بریم، وطنی که به طور روش مند آزار و شکنجه و زندانی شدن طبق هوس های حاکم آن انجام می شود و با گمان های افسران تروریسم و شکنجه گر افراد بازداشت می شوند و با حکم قضات غیرمنصف و ظالم محکوم می شوند و مواردی دیگر از این دست وجود دارد. بنابراین ما با قانون مجازات جایگزین مخالفیم که در واقع قانون مجازات ذلیلانه است.

با این قانون مخالفیم همانطور که آزادگان در زندان ها و رهبران ثابت قدم ما در پشت میله های زندان با آن مخالف هستند.

ما با شما مردم شریفمان عهد می‌بندیم که هر چند سال هم ظلم و ستم به طول بینجامد و هر مقدار زمانی که طول بکشد بر راه و مسیر آزادگانی حسینی ثابت قدم باشیم.

حمد و فاتحه نثار شهدا و درود بر صبر و بردباری مادران، پدران، همسران و خانواده‌های آنان و قدر دانی از مردم صبور بحرین به‌ ویژه فعالان مبارزات میدانی، حقوقی و رسانه‌ای.

پس باید صبر و شکیبایی داشته باشیم چرا که راه طولانی و فرج نزدیک است و ما با پیام آوران و مبلغان در این راه پر از سختی با متمسک شدن بر اتحاد دینی و عدالت و آزادی حرکت خواهیم کرد.

سپاس خداوندی را که یاور مظلومین و مستضعفان است و بر پیامبر اعظم محمد (صلی الله علیه و آله) رهبر امت و سید عرب و عجم صلوات و درود می فرستیم.

منبع: جمعیت العمل الاسلامی بحرین و صفحه رسمی زندانی محمد الشمالی دراینستاگرام: mohammed_alshmaly@

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha