شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معارفه

حوزه/ حجت الاسلام قانع با بیان اینکه استان فارس دارای سبقه تمدنی عریق و عمیقی است، گفت: بازیابی هویت دینی و بازگشت به اسلام، اولویت ما در اداره کل تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حسن قانع، صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، در سالن شهید قدوسی دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه رسالت دین تحقق توحید است، اظهار کرد: این رسالت مهم تحت عنوان خلافت الهی در قرآن مجید از آن تعبیر شده است، و این خلافت همه مراتب عالم را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه محورتحقق عالم انسان است، اظهار کرد: خلافت الهی در این نگاه بر عهده انسان کامل است، قرآن کریم در خصوص خلافت الهی در مراتب مختلف سخن گفته است، درون مایه تحقق توحید در فرد، اجتماع و تمدن، فرهنگ دینی است، این فرهنگ دینی است که می تواند این رسالت مهم تحقق توحید ساخت انسان و پردازش جامعه و تحقق تمدن ایمانی را در گرو فرهنگ دینی درست کند.

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: هر کس از توحید عملی برکنار شد قرآن تشبیه می کند به شئی که از آسمان رها شده و مورد هجمه پرندگان و باد قرار می گیرد و در مکان دور افتاده است.

وی با عنوان اینکه استان فارس دارای سبقه تمدنی عریق و عمیقی است، خاطرنشان کرد: بازیابی هویت دینی و بازگشت به اسلام، اولویت ما در اداره کل تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام قانع گفت: مقام معظم رهبری در خصوص فارس فرموده اند «استان فارس در قله است»؛ این یک رکن از هویت است رکن دیگر را مقام معظم رهبری سومین حرم اهل بیت(ع) است که دارایی استان فارس است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha