پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یوسف نوری و حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که یکی از ضرورت های مهم در روزگار کنونی آگاهی به زمان است گفتند: باید برای نسل امروز، فتنه ها و توطئه های استکبار جهانی بیان شود تا در سایه دانش به خودکفایی و بی نیازی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با دکتر یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با بیان اهمیت آموزش و پرورش در اسلام گفتند: بعثت انبیاء در راستای آموزش و رشد استعدادها و تزکیه و تعالی افراد جامعه بوده است. از این رو اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» نسبت به تعلیم و تعلم نسل جوانان و نوجوانان تأکید فراوان نموده اند.

ایشان در ادامه با اشاره به جریان تمدن ساز اسلام افزودند: دین مبین اسلام با تأکید بر علم آموزی و کسب دانش توانست در رشد علوم و پیشرفت مسلمانان تأثیر بسزایی بگذارد، اما متاسفانه غرب این علوم را از مسلمانان گرفت و دوبار به صورت سکولار به آنان معرفی نمود. از این رو مطالب و محتوای کتب درسی باید بر اساس فطرت پاک و معارف توحیدی تدوین شود.

معظم له با تأکید بر حفظ ارزش‌ها و اهمیت نشر معارف اسلامی و انقلابی بیان کردند: باید در تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده سازان و وارثان انقلاب تمام امکانات به کار گرفته شود. از این رو جوانان و نوجوانان امروز به عنوان امانتی در اختیار شما هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: یکی از ضرورت های مهم در روزگار کنونی آگاهی به زمان است. باید برای نسل امروز، فتنه ها و توطئه های استکبار جهانی بیان شود تا در سایه دانش به خودکفایی و بی نیازی دست پیدا کنیم. باید با بیان حقایق تاریخی برای جوانان و نوجوانان آنها را نسبت به اوضاع زمان آگاه و بصیر تربیت نمود تا از استعمار و سلطه دشمنان بر میهن اسلامی جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha