چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسئولیت دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم است و باید افراد با صلاحیت را برای تربیت دانش آموزان انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در نشستی بامیکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تبریز، اظهار کرد: در حوزه فعالیت های قرانی و معارف دینی فعالیت هایی در آموزش و پرورش انجام شده که در هیچ جای کشور این قدر مستمع ندارند.

وی با بیان اینکه اگر افراد باسلیقه و با انگیزه را به حوزه آموزش و پرورش بفرستیم، به طور قطع نتایج مفیدی حاصل می شود، افزود: فعالیت های نماز و قرآنی فرصتی برای فراگرفتن دین است و باید اقدامات در راستای ترغیب دانش آموزان به امور دینی باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: مسئولیت دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم بوده و باید افراد با صلاحیت را برای تربیت دانش آموزان انتخاب کنیم.

همچنین مدیرکل قران، عترت و نماز آموزش و پرورش نیز گفت: در حوزه قران و اهل بیت و نماز یک کار الگویی در کشور در حال انجام است که ناشی از نگاه تربیتی و تعلیمی مسئولان برای دانش آموزان و نوجوانان می باشد.

باقری اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری مسابقات قران و عترت در آذربایجان شرقی این است که استان به جهت عملکرد و سبقه فعالیت ها، در کل کشور الگو شود.

در ادامه، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی و پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن کشور در تبریز برگزار می شود، اظهار کرد: در استان فصل جدیدی از آموزش و پرورش و تربیت در دل مدارس ایجاد شده و مسابقات قرانی به طور قطع تاثیر زیادی در فرهنگ سازی برای فرزندان استان خواهد داشت.

پاشایی خاطرنشان کرد: نهضت نمازخانه سازی در ۱۶۲ مدرسه استان ایجاد شده است که بیشتر آنها مردمی هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha