پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه / امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مسیر تردد زائران از ایران تا کربلا در مرز و جاده ها وضعیت خوبی ندارد، گفت: امکانات سرویس های بهداشتی و مساجد بین راهی متناسب با اقشار آسیب پذیر مثل معلولان و سالمندان نیست و این دسته از افراد دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: همه هزینه‌ها بر طلاکاری و نقش و نگارهای حرم مطهر ائمه صرف نشود بلکه به موضوع رفاه زائران نیز توجه شود.

توجه به اصلاح زیرساخت‌های مناطق زیارتی به جای طلاکاری بیش از حد اماکن مقدسه

وی با بیان اینکه ائمه اطهار به طلاکاری و زیباسازی نیازی ندارند، تصریح کرد: این اقدامات در حد عرف لازم، ولی بخش زیادی از درآمد ستاد برای احداث سرویس بهداشتی، حمام، جاده سازی، محل های استراحت و نظافت حرم و اطراف آن صرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به جاده بین نجف تا کربلا و ضرورت توسعه آن بیان کرد: ایجاد جاده بزرگ دو طرفه و پیاده رو همراه با درختکاری برای سایه بان تابستان ها در دستور کار قرار گیرد که این جاده بین الحرمین آبروی شیعه و محلی برای نمایش وحدت شیعیان است.

وی با بیان اینکه مسیر تردد زائران از ایران تا کربلا در مرز و جاده ها وضعیت خوبی ندارد و به امکانات رفاهی نیاز دارد، در ادامه به نیاز معلولان نیز اشاره کرد و گفت: امکانات سرویس های بهداشتی و مساجد بین راهی متناسب با اقشار آسیب پذیر مثل معلولان و سالمندان نیست و این دسته از افراد دچار مشکل می‌شوند.

نامگذاری روزی به‌نام "عتبات" در تقویم کشور

امام جمعه اصفهان، بر نامگذاری یک روز با عنوان عتبات عالیات تاکید کرد و اظهارداشت: این روز فرصتی است تا علاوه بر اطلاع رسانی عملکرد ستاد، زمینه جذب نذورات به مناسبت این روز توسط مردم باشد تا اینکه هر فرد برای خود و خانواده اش یک روز در سال مبلغی جهت حرم ائمه اطهاراختصاص دهد.

وی همچنین بر استفاده زمین های بلا استفاده وقفی برای توسعه عتبات عالیات و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: دولت سهم تغییر کاربری این مزارع و زمین های بلا استفاده جهت انجام فعالیت درآمدزایی را دریافت نکند.

بر اساس این گزارش، جعفر عسگری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در این نشست به درآمد و پروژه‌های عراق اشاره کرد و گفت: چهار پروژه مهم شامل تکمیل صحن حضرت زینب(س)، ضریح امام حسین(ع)، صحن سلمان فارسی و احداث صحن در کاظمین با همکاری دیگر استان ها بر عهده ستاد اصفهان است.

ایجاد فرصت های کارآفرینی برای کمک به توسعه حرم ائمه معصومین(ع)

وی افزود: برای کمک به توسعه حرم ائمه معصومین(ع) در عراق فرصت های کارآفرینی ایجاد شده و درآمدزایی برای این کار به صورت پایدار ایجاد شده است.

عسگری با بیان اینکه ۱۱۵ دار قالی برای درآمدزایی ستاد در اصفهان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: این دارهای قالی به ۱۴۰ مورد خواهد رسید و با فروش فرش دستبافت هزینه های طرح ها تامین می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اضافه کرد: نذورات نقدی مردمی امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی برابر کمک های هشت سال گذشته است.

وی به ارادت و احترام مردم نسبت به امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: جایگاه عتبات عالیات، عقبه فرهنگ و تمدین شیعیان، جایگاه فرهنگ عاشورا، تجلی ارادت به خاندان عصمت و طهار، دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی و هم افزایی وحدت مسلمانان و شیعیان باعث رونق این دسته از فعالیت ها بوده است.

تأکید امام جمعه اصفهان برای بهسازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha