چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست علمی قانون گذاری

حوزه/ مرکز پژوهشی مبنا در راستای برگزاری سلسله جلسات حقوق اساسی ایران، هر هفته یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ نشست علمی با موضوعات متنوع ویژه پژوهشگران، صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌کند.

محمدباقر صدقی، معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا در گفت وگو با خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر افزود: با توجه به آغاز هفته پژوهش مرکز پژوهشی مبنا در راستای سلسله نشست های علمی خود در خصوص حقوق اساسی ایران، به مدت ۱۰ جلسه هر یکشنبه ساعت ۱۵ میزبان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق عمومی و علاقه‌مندان به مباحث قانون‌گذاری و قانون اساسی خواهد بود.

وی افزود: موضوع نخست این سلسله جلسات با عنوان «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مسئله قانون‌گذاری» در ۵ محور از جمله؛ «صلاحیت قانونگذاری مجلس و «حدود مقرر در قانون اساسی»»، «نقش مردم در قانونگذاری»، «ملاک‌های عدم انطباق قانون با شرع؛ از نظریه تا عمل»، «قانونگذاری در حوزه مباحات» و «واکاوی لزوم انطباق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام» است.

لازم به ذکر است: این نشست‌ها یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ و اولین نشست از تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند به منظور ثبت نام به نشانی mabnarc.ir/law-course مراجعه کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha