جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: کمترین مرحله از انجام مراحل برای اجرای اسلام، محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، در مدرسه علمیه محمدیه شیراز، اظهار کرد: عالمان وارثان علم پیامبر(ص) و وارثان کارهای پیامبران(ص) که پروژه های خداوند اند هسند.

وی در ادامه با تصریح اینکه پیامبران(ص) کارگزاران خداوند هستند، بیان کرد: در دعای ندبه وجود دارد، که پیامبران(ص) بندگانی خالص هستند که برای خداوند کار می کنند، کار خداوند این است که یک روزگاری فرا برسد که دین و ایمان بر همه ادیان غلبه کند و زمین را فرا بگیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: خدای متعال طرح خود را پنهان نکرده، بلکه به طور واضح بیان کرده است، زمین باید در اختیار بندگان صالح قرار گیرد و این صالحان که امروزه مستضعف هستند باید پیشوایان زمین شوند.

وی خاطرنشان کرد: امام مکتب صالحان باید تمام نهادهای بین المللی را تشکیل دهد و زمین باید در اختیار او قرار گیرد تا توحید را در کل زمین بگستراند؛ این را باید یک عده ای پیش ببرند و آنها پیامبران الهی هستند، البته آنان نیز تنهایی این کار را پیش نمی برند و مومنان باید همکاری کنند؛ برخی فکر می کنند که باید منتظر امام زمان(عج) باشیم تا اصلاح زمین را در دست بگیرد؛ تنها با دعا کردن و گناه نکردن امام زمان(عج) نمی آید، این کار قرار است با مومنان در رکاب پیامبران یا نائبان آنان انجام شود.

به گفته معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور، کمک به ولی خدا کمک به خداوند است، بنابراین باید به کمک دین خدا و ولی خداوند بیاییم تا پروژه خداوند را محقق کنیم، اگر این کار را نکنیم از آن محروم خواهیم شد. طلبه مومن که می توانیم اسم آن را طلبه انقلابی بگذاریم طلبه ای است که دنبال خداوند باشد، حوزه انقلابی نیز که همان اسلام ناب است آن حوزه ای است که کار خداوند را راه بیاندازد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با تاکید بر اینکه طلبه مومن و انقلابی و حوزه مومن و انقلابی باید کار خداوند را راه بیاندازد، افزود: درس می خوانیم، مطالعه و تبلیغ می کنیم که این اتفاق رقم بخورد، مسائل دیگر مقدمه است؛ همه هوش ما باید این باشد که چطور اسلام را جاری کنیم، چطور می توانیم برای دین و امام زمان(عج) سربازی کنیم که اسلام محقق شود؛ هر صبح باید این دغدغه را داشته باشیم که ما سرباز اسلام هستیم و می خواهیم آن را جاری کنیم.

وی، پیاده سازی اسلام در همه زمینه ها را یکی از کارهای مهم مسلمانان دانست و گفت: حقیقت اسلام ناب این است که دل مشغول باشیم برای امور مسلمین؛ اسلام باید فراگیر و جهانگیر شود، انبیا، دین، قرآن و هدایت نیز برای همین موضوع آمده است. باید تمام تلاش های ما به این معطوف شود که برای این کار بمیریم؛ حوزه انقلابی و طلبه انقلابی دغدغه مند اجرای اسلام در جامعه و جهان است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ تشیع شد. امام راحل این حرکت را انجام دادند؛ مرحله اول انقلاب اسلامی، مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی، که هر دو رقم خورده است، مرحله سوم دولت اسلامی در تمام ابعاد است، مرحله چهارم جامعه اسلامی و مرحله پنجم تمدن اسلامی است، این اتفاق باید با تمام این مراحل رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در پایان تصریح کرد: کمترین مرحله از انجام مراحل برای اجرای اسلام، محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha