دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رضا نوروزی

حوزه/ ​رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: جوانان عامل اصلی پیشرفت اصول بیانیه گام دوم هستند، علی‌الخصوص دانشجویان که در عرصه علمی فعالیت می‌کنند.

به ‌گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم در برنامه روز دانشجو دانشگاه قم که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: دانشجوی قبل‌از انقلاب از زمانی‌که با فضای استکبار جهانی و استبداد داخلی مواجه شد با تمام قوا مقابل استکبار و استبداد ایستاد و حادثه بزرگ قبل از انقلاب را آفرید و اکنون هم به یاد همان ایام ١۶ آذر گرامی داشته می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه قم ادامه داد: این نگاه دانشجو که باید با استکبار و استبداد مبارزه کرد، یکی از پیشران‌های انقلاب اسلامی بود، دانشجویان به‌عنوان جوانان متدین و غیور وظیفه خود را در عرصه انقلاب انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی افزود: بعد از پیروزی انقلاب هم همین رسالت را جوانان متعهد دانشجو در فضاهای مختلف دنبال کردند، در فضای دفاع مقدس وقتی می‌نگرید شهید دانشجو بسیار فراوان است پس‌ از آن هم در زمینه‌های علمی با همان پشتکار رسالت خود را دنبال کردند.

وی بیان کرد: امروز اگر جامعه ما به پیشرفت رسیده یکی از پایه‌های جدی آن دانشجویان هستند که فضاهای علمی را ایجاد می‌کنند، این نگاه غلط است که دانشگاه هیچ کاری نمی‌کند و ثمری ندارد. رسالت دانشجو در زمان ما بسیار گسترده‌تر از گذشته‌ است، جامعه امروز ما برای پیشرفت خود به شکل جدی نیاز به جوان انقلابی با پشتکار و میهن‌دوست دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم در پایان تصریح کرد: گام دوم انقلاب که در بیان مقام‌معظم رهبری گامی بسیار مستحکم و رو به جلو است نیاز به جوانانی دارد که در این بیانیه اعلام‌شده و در راس آن‌ها جوانان دانشجو هستند، لذا گام دوم هرگز بدون جوانان نمی‌تواند پیش برود و به خصوص جوانان دانشجو که در عرصه علمی فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha