دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرزند آوری

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: دشمن به دنبال تضعیف نقش زن و کشاندن زن به بیرون از خانواده و جلوگیری از گسترش نسل اسلام هستند. 

زهرا عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت فرزند آوری اظهار داشت: یکی از جلوه های عواطف زنان، نقش مادری است نقش اولیه و اصلی زنان در قالب بندگی خدا، مادری و همسری است.

وی با اشاره اقسام مختلف خانواده گفت: خانواده متزلزل به خانواده ای گفته می شود که بی هدف تشکیل شده و در آن نقش ها جابه جا می شود، خانواده متعادل نیز به خانواده ای گفته می شود گه قوانین حاکم بر طبیعت بر آن خانواده نیز حاکم است.

این استاد حوزه افزود: خانواده متعالی خانواده ای است در حقیقت آن خانواده اردوگاه امام زمان(عج) و زمینه ساز ظهور می شود.در قرآن نیز به موضوع خانواده و اقسام آن تاکید شده است و در تاریخ نمونه های خانواده متعالی از جمله زندگانی حضرت زهرا(س) و علی(ع) نیز بسیار وجود دارد.

وی با بیان اینکه خانواده های متعالی تمدن اسلامی را می سازند گفت: نیروی انسانی تربیت شده در خانواده است که نقش آفرینی می کند.

استاد جامعه الزهرا(س) ابراز داشت: به خاطر اهمیت خانواده است که امروز دشمنان اسلام درصدد تخریب خانواده است از این رو به دنبال جابه جا کردن نقش ها، ضایع کردن حق،وظیفه و تکلیف و ممانعت با فرزندآوری هستند.یکی از شرق شناسان در این زمینه می گوید برای انهدام یک تمدن باید سه چیز از جمله خانواده، نظام آموزش و الگوها را منهدم کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه یک تمدن را از یک مملکت بگیرند باید نقش مادر را از آن گرفت این در حالیست که اولویت اول برای ما حفظ نظام خانواده و نظام اسلامی است که هر دو مدیون هم هستند و امام راحل به این موضوع تاکید کردند.

عبداللهی با اشاره به روند کاهش جمعیت در کشورمان گفت: در دوران طاغوت که کنترل نسل جمعیت بود هدف آنها کاهش نسل کشورمان بود و این امر باعث ناراحتی بسیاری از مردم شد که بعد از انقلاب و در دوره امام راحل شاهد افزایش رشد جمعیت شدیم ولی در ادامه در دولت های بعدی به خاطر اینکه رشد جمعیت را متناسب با امکانات و تولیدات نمی دیدند بحث کنترل جمعیت را برای دوره خاصی دوباره مطرح کردند.

وی افزود: سیاست های جمعیتی در ایران از سوی آمریکا به شدت مورد حمایت قرار گرفت اول یک جمعیت محدودیتی شروع به فعالیت کردند اما کم کم به بهداشت کنترل جمعیت کشانده شد.علما و مردم سنتی با این گونه طرح ها مخالفت کردند اما چون حمایت دشمنان را داشت به سرعت پیش رفت.

استاد جامعه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: در سال ۶۸ در وزارت بهداشت مطرح شد و در شرایط تحریمی، کمک های یونسکو و صندوق بین الملل وارد ایران می شد و در سال ۷۰ اداره کنترل جمعیت رسمی فعالیت می کند و کارشان کنترل باروری و ارائه خدمات رایگان بود و این سرمایه گذاری های بین المللی بود که کم کم فرهنگسازی گسترده و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ارائه شد.

به گفته وی، کتاب دانش خانواده در کنترل خانواده در کل دانشگاه ها به صورت یک واحد درسی رسمی تصویب شد و مسائلی از جمله بهداشت باروری اصلاح تنظیم خانواده باروری سالم و آگاهانه سلامت جنسی همه اینها پوششی برای حرکت دشمن در نابودی خانواده بود.

عبداللهی با اشاره به تبلیغات دشمنان در عرصه ممانعت از فرزندآوری گفت: در دهه ۷۰ مجموعه داروهای پیشگیری با بودجه خارجی به قدری فراگیر شد که در روستاها ۷۰ درصد مردم دسترسی داشتند و در سال ۸۱ طرح ها با همکاری ارگان های دولتی این طرح بیشتر شدت گرفت.

وی گفت: از سال ۷۰ تا ۹۱ سیر افزایش بودجه مخصوص تنظیم خانواده بود و در همین راستا تعداد جمعیت کاهش یافت و در ۵۰ سال آینده جمعیت کشورمان از ۴۰ میلیون کمتر خواهد شد و شاهد افزایش سالخورده ها و جزو کشورهای پیر خواهیم بود.

استاد جامعه الزهرا(س) بیان داشت: کتاب رساله نکاحیه کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین اثر حضرت علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی تا ۱۵ سال در کشور ما ممنوع الچاپ بود و اکنون این کتاب چاپ می شود.

وی با اشاره به تاکید رهبری در خصوص فرزندآوری گفت: رهبری بارها تاکید کردند که باید جلوی این کنترل جمعیت گرفته می شد از این رو نیازمند یک اتفاق فرهنگی عظیم هستیم و مردم باید در این زمینه بصیرت پیدا کنند.

عبداللهی اضافه کرد: یک بخش افزایش جمعیت اقتدار ملی است و بدون جمعیت نمی توانیم به تمدن اسلامی دست یابیم.روایات بسیاری در خصوص فرزندآوری و نقش زنان در این زمینه تاکید شده است چراکه فطرت زنان فرزندآوری است نباید به خاطر فرهنگ غلط از این حرکت باز بمانند.

وی با اشاره به وعده خداوند در روزی رساندن به خانواده های دارای فرزند گفت: کسانی که بحث فرزندآوری را به خاطر مباحث اقتصادی و معیشتی و یا مباحث تربیتی توجیه می کنند خداوند در سوره اسرا آیه ۳۱ می فرماید: "هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل مرسانید (زنده به گور مکنید) که ما رازق آنها و شما هستیم، زیرا این قتل فرزندان بسیار گناه بزرگی است."

وی گفت: همچنین در سوره انعام آیه ۱۵۱ آمده است: "بیایید تا آنچه خدا بر شما حرام کرده همه را بر شما بخوانم، و آن اینکه به هیچ وجه شرک به خدا نیاورید، و به پدر و مادر احسان کنید، و دیگر اولاد خود را از بیم فقر نکشید، ما شما و آنها را روزی می‌دهیم، و دیگر به کارهای زشت آشکار و نهان نزدیک نشوید و نفسی را که خدا حرام کرده (محترم شمرده) جز به حق به قتل نرسانید. خدا شما را به این اندرزها سفارش نموده، باشد که تعقل کنید."

استاد حوزه تاکید کرد: این توجیه ها فرار کردن از مسئولیت فرزندآوری است ضمن اینکه رهبری تاکید کردند که اشتغال زن خوب است ولی به شرط اینکه وظیفه بی بدیل آنها به عنوان همسری و مادری را تحت شعاع قرار ندهد از این رو باید در کنار مدیریت اقتصادی باید مدیرت عاطفی هم قرار داد.

وی به سه راهبرد اصلی از جمله کسب روزی حلال، صمیمیت در روابط خانواده و نبود تضاد در رفتار والدین را مهمترین موضوع برای تربیت فرزندان عنوان کرد و گفت: شکوه تامین زندگی لقمه حلال است، مردان که با کار کردن جهاد می کنند زنان نیز باید در زندگی قانع باشند همچنین رابطه بین زن و مرد مهم است هر قدر این رابطه صمیمی تر و محبت آمیز تر باشد فرزندان بهتر تربیت می شوند.

استاد جامعه الزهرا(س) گفت: تضاد و پارادوکس ندیدن فرزندان است نباید رفتار پدر و مادر به گونه ای باشد که فرزندان چنین صحنه هایی را ببینند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha