شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: تربیت سفرایی برای صدور انقلاب، رسالت دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار جمعی از فعالین دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، گفت: قرار بر این بوده که دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ۲۴ هزار دانشجو داشته باشد که دو سوم آن را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل بدهند و دانشجویان ایرانی دیگر منتقل کننده فرهنگ قرآنی، اخلاق، انقلاب و تهذیب به دانشجویان غیر ایرانی باشند.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی به اندازه امروز فرصت نداشته ایم که دانشگاه را به هویت اصلی آن بازگردانیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود ما انقلاب را به همه جهان صادر می کنیم و لازم است دانشگاه امام خمینی(ره) برای صدور انقلاب که رسالت اصلی آن است، دانشمندان و سفرایی تربیت کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرار است دانشگاه امام خمینی(ره) سفرایی برای صدور انقلاب اسلامی تربیت کند و اینجا مرکز تربیت سفرای نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و این مهم ماموریت اصلی دانشگاه به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه می گوید پیامبر اسلام(ص) سه رسالت داشت که به امیرالمؤمنین(ع)، ائمه اطهار(ع)، امام زمان(عج) و در عصر غیبت به ولی فقیه سپرده شده است.

وی افزود: اولین رسالت، آموزش دین است که رهبر دینی وظیفه دارد دین را به مردم بیاموزد و نباید از این رسالت مهم غافل شود. رسالت دوم، اجرای دین و رسالت سوم صدور دین است که حاکم دین می بایست آن را اجرا کند و این صدور دین یک رسالت دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر اینکه اهمیت دادن به علم و پژوهش خواست رهبری است، گفت: عدالت خواهی باید جدی گرفته شود و رهبری بر خلاف بسیاری از رهبران کشورهای جهان که با عدالت خواهی مخالف هستند، همواره تاکید کرده اند که این معنا با جدیت تقویت شود.

امام جمعه قزوین آزاداندیشی را مطالبه دیگر رهبری از دانشجویان دانست و افزود: آزاد اندیشی ما را از وابستگی به گروه ها و اشخاص منع می کند و به انسان آزادی عمل می دهد و اگر به جایی وصل شویم قطعاً نه تنها آزاد اندیشی، بلکه آزادی در عمل را نیز از دست می دهیم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمانی، بصیرتی، فرهنگی و عدالت خواهی است، اظهار کرد: امام و امت در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند و اگر این دو کنار یکدگیر نباشند حتی امام علی(ع) خانه نشین می شود و امت بودن هم بدون امام معنا نمی یابد و در هر شهری هستیم تلاش کنیم نماز جمعه محور همه فعالیت ها قرار گیرد.

تربیت سفرای صدور انقلاب رسالت دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha