شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مصباح نژاد

حوزه/امام جمعه سی‌سخت گفت: متاسفانه در استان تاب آوری و تحمل اجتماعی نداریم، نیروهای بومی خود را حذف می‌کنیم و با دست و قلم آنها را آماج حمله قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد در آیین تودیع و معارفه شهردار مادوان با تسلیت جان سپردن ۱۱ نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حادثه تصادف اتوبوس، گفت: نظارت‌ها در جاده‌ها بیشتر شود پلیس هم باید در ساعات مختلف نظارت داشته باشد تا این گونه هزینه ندهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید استان را به نقطه مطلوب برسانیم، افزود: ظرفیت‌های ارزشمندی داریم اما بهره برداری درستی از آنها نشده و در تراز ما نیست.

امام جمعه شهر سی‌سخت گفت: به ورودی شهرهای استان که نگاه کنیم نشان دهنده هویت ملی و دینی آن شهر باشد، اما ورودی های زیبایی نداریم.

وی افزود: بودجه‌های عمرانی استان هر سال باید بخشی را آباد کند در حوزه فرهنگ نیز باید هزینه شود تا فرهنگ شهرنشینی فرهنگ تعامل فرهنگ و قانون پذیری نهادینه گردد. فرهنگ می‌بایست در دغدغه شهرداران باشد تا برخی مشکلات فرهنگی در استان درست می‌شود که بدون توجه به فرهنگ همچنان درگیر اقتصاد و معیشت خواهیم بود.

مصباح در ادامه با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال پیش اسلام شورا را مطرح کرده که با هم اندیشی می‌توان مشکلات را برطرف کرد، گفت: امروز هم در استان می‌بایست با ارائه طرح های درست و نقدها و پیشنهادهای منصفانه از این وضعیت و شرایط خارج شویم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت‌ها بر می‌گردد، گفت: نباید انسان‌های نالایق و مدیران ضعیف حاکم شوند، چرا که زندگی مردم را دچار چالش می‌کنند، لذا باید مدیران را نقد کرد و این انتقاد و نقد باید کارشناسانه و منصفانه باشد هر کسی در هر جایگاهی انجام وظیفه می‌کند باید مورد نقد قرار گیرد.

مصباح با تاکید بر این که حق خودمان را از کشور باید بگیریم و به استان و توسعه آن کمک کنیم، افزود: سرمایه اصلی استان مردم هستند، مدیران چندصباحی می‌آیند و کار را به دیگری می‌سپارند، لذا نباید مردم را فراموش کرد.

وی گفت: متاسفانه استان ما تبدیل به کارگاهی جهت پرورش مدیران شده؛ نباید اجازه دهیم برخی ها با برنامه های ناقص خود وضعیت استان را خراب کنند.

امام جمعه سی‌سخت با بیان اینکه فرهنگ زیستی استان مشکل دارد و خود تخریبی به حد نهایت رسیده است، گفت: متاسفانه در استان تاب آوری و تحمل اجتماعی نداریم نیروهای بومی خود را حذف می‌کنیم و با دست و قلم آنها را آماج حمله قرار می‌دهیم.

وی گفت: مشکل دیگر فرهنگی است که همه دنبال کار اداری و پشت میز نشینی هستند؛ برخی هم با ادکلن و کت و شلوار به دنبال اداره استان هستند، باید این موضوعات را رها کرده و به دنبال بالابردن ظرفیت های تولید و اشتغال در استان باشیم.

مصباح با بیان اینکه نیاز است زیرساخت‌های فرهنگی در استان ایجاد شود تا شهرداری بتواند به اهداف خود در حوزه فرهنگی دست یابد، یادآور شد: این کارها را تنها با خرد جمعی مشورت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha