شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماهنامه

حوزه/ «ماهنامه کتاب‌خوان» ویژه هفته کتاب سال ۱۴۰۰ با هدف اطلاع‌رسانی و مرورِ گزارش‌هایی از برنامه‌ها، افتتاح‌ها، مراسم‌های تقدیر از کتابداران و فعالان حوزه کتاب و پیام‌های شخصیت‌های مهم کشور توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ «ماهنامه کتاب‌خوان» ویژه هفته کتاب سال ۱۴۰۰ با پوشش برنامه‌ها و اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مروری بر اخبار، گزارش‌ها، افتتاح کتابخانه‌ها، ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، پیام‌ها و سخنان شخصیت‌های مهم کشور منتشر شد.

این ویژه‌نامه در بخش «اخبار» ضمن مروری بر نشست دبیر بیست و نهمین دوره هفته کتاب نهاد با اصحاب رسانه، گزارش‌هایی خواندنی از ردپای کاشی‌نگاری زندیه در پوستر هفته کتاب نهاد در این دوره، مراسم تجدید میثاق کتابداران با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اختتامیه پنجمین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب و گذری بر سخنرانی‌های مهم در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار تهیه کرده است.

بخش «دیدارها و پیام‌ها» به سراغ پیام‌های نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها، استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته کتاب رفته و گزارشی از دیدار کتابداران و کتابداران در نقاط مختلف کشور با آن‌ها را گردآوری کرده است.

این ویژه نامه در بخش «افتتاح‌ها» به سراغ افتتاح ده‌ها کتابخانه عمومی تازه‌تأسیس؛ بازگشایی شماری از کتابخانه‌ها، راه‌اندازی بخش‌های ناشنوایان، سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌های سیار؛ افتتاح ساختمان‌های جدید کتابخانه‌ها و آغاز مراحل احداث پروژه‌های جدید و آغاز به‌کار بخش‌های اسناد و نسخ خطی در هفته کتاب رفته و بخشی از مهم‌ترین اقدامات نهاد در این حوزه را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

در بخش «مراسم‌های استانی» مروری بر آیین‌های بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سراسر کشور شده و در بخش «عکس‌نوشت» نیز مروری تصویری بر بخش‌ها و خدمات کتابخانه مرکزی سنندج و سرفصل‌های اقدامات نهاد از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ شده است.

در بخش پایانی این ویژه‌نامه و در قالب بخش «بازتاب» نیز بازتاب و انعکاس برگزاری ویژه‌برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رسانه‌های ملی، استانی و محلی به صورت آماری و تجمیعی ارائه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha