جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی فدایی

حوزه/ حجت الاسلام فدایی با اشاره به اینکه برای تقویت فرهنگ نماز در بین دانش آموزان باید از ابزارهای یادگیری مناسب بهره گرفت، گفت: نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس راه گشای بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اجلاسیه نماز دانش‌آموزی با حضور حجت الاسلام علی فدایی، امام جمعه سریش آباد، رئیس آموزش و پرورش، رئیس شورای اسلامی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید افیونی، معاون پرورشی و دبیر ستاد اقامه نماز و با حضور تعدادی از دانش آموزان، در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

حجت الاسلامی علی فدایی در این مراسم اظهار داشت: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه، باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می‌شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

امام جمعه سریش آباد با اشاره به اینکه نماز پل ارتباطی بین انسان و معبود است، افزود: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در مدارس راه گشای بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی است.

وی بیان کرد: اگر والدین اهل نماز باشند بدون شک فرزندان آنها نیز به این واجب الهی عنایت خواهند داشت.

حجت الاسلام فدایی اظهار کرد: لازم است برای ترویج فرهنگ نماز در ۲ کانون مهم خانه و مدرسه اقدامات آموزشی ـ تربیتی به زبان ساده و شفاف بر حسب گروه سنی دانش آموزان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای تقویت فرهنگ نماز در بین دانش آموزان باید از ابزارهای یادگیری مناسب بهره گرفت، خاطرنشان کرد: باید دریچه یادگیری و درک افراد را نسبت به مسائل معنوی همانند نماز، روزه و سایر عبادات را بالا برد.

در ادامه این مراسم، احمدعلی شفیعی، رئیس اداره آموزش و پرورش سریش آباد به بیان اهداف اجلاسیه نماز پرداخت و برنامه های اجرا شده توسط آموزش و پرورش در راستای آموزه های دینی دانش آموزان و ترویج ارزش های اسلامی و نماز را تشریح نمود.

در پایان این مراسم، از فعالان نماز با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha