شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 995059
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
بحرین

حوزه/ محمد جمعه الخور زندانی عقیدتی و سیاسی در اعتصاب غذای علنی برای احقاق حقوق و کرامت انسانی اش خواستار ملاقات با رئیس زندان شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، جمعیت العمل الاسلامی بحرین با اشاره به وضعیت اسفناک زندانیان در زندان مرکزی جو و پایمال شدن حقوق اولیه و انسانی زندانیان از آغاز اعتصاب غذا یکی از زندانیان این زندان خبرد داد.

بر اساس این گزارش، محمد جمعه الخور زندانی عقیدتی و سیاسی از روز یکشنبه ۱۴ آذر به خاطر اهانت و محرومیت از حقوق، جان خود را در معرض خطر قرار داد تا به حقوق و کرامت خود برسد و اعتصاب غذای علنی اش را آغاز کرد تا موفق به ملاقات با مدیر زندان شود .

جمعیت العمل الاسلامی تاکید کرد البته این سیاست اداره زندان مرکزی جو است تا آنچه را که ابتصام الصائق، فعال حقوق بشر گزارش کرده، پس بگیرد.

این در حالی است که اداره زندان مرکزی جو، زندانیان عقیدتی را برده خود می داند و آنها حق ندارند هیچ حقوقی را مطالبه کنند آنها آقا و ارباب هستند و زندانیان برنده آنها و باید آنچه را که اربابشان به آنها دیکته می کند بپذیرند و هیچ حقی در واقعیت برای زندانیان وجود ندارد.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین اعلام کرد: تمام آنچه از قول اداره زندان و ادعاهای آنان گفته می شود فقط تبلیغات رسانه ای است و واقعیت، محدودیت ها، محرومیت ها و مجازات های دسته جمعی بیشترِ زندانیان سیاسی است به طوری که تمامی اظهارات رئیس زندان به رسانه ها بیانگر واقعیتی نیست که زندانیان از آن رنج می برند.

شایان ذکر است ابتسام الصائق، فعال حقوق بشر، پیش از این فایل صوتی محمد الخور زندانی سیاسی را منتشر کرده و اعلام کرد: پیام های این زندانیان در اعتصاب غذا مشابه یکدیگر است و تمام آنها به دنبال حقوق خود و مبارزه برای به دست آوردن حرمت ربوده شده شان تا آخرین نفس هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha