شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد

حوزه/ آیت الله ناصری در دیدار مدیران، مسئولان و کادر مدارس علمیه استان یزد با آیت الله اعرافی، با بیان اینکه معلمین دغدغه دین دانش آموزان را داشته باشند، گفت: حوزه های علمیه روحیه دینی و انقلابی را در نسل جوان احیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، شامگاه پنج شنبه در دیدار مدیران، مسئولان و کادر مدارس علمیه استان یزد با آیت الله اعرافی، اظهار داشت: امروزه می بینیم که متاسفانه جو مدارس اینگونه نیست که به اسلام علاقه نشان دهند و این نگاه در دانشگاه‌ها نیز وجود دارد.

امام جمعه یزد اظهار داشت: مدتی است که مدارس یزد علم زده شده و مدارس غیرانتفاعی و خصوصی تاسیس و همه دنبال گرفتن دانش آموزان با نمرات بالا رفته و مسئولان آموزشی استان نیز فقط به دنبال کسب رتبه های برتر کنکور در هر سال هستند و تلاش ها به این سمت رفته ولی دغدغه این نیست که جوانان به سمت و سوی تفکر و تعقل و تدین سوق پیدا کنند.

وی اعلام کرد: کاری که حوزه های علمیه انجام می‌دهند، این است که دانش آموزان را به سمت حوزه جذب و روحیه اسلامی و معنویت و نماز و قرآن را در آنها احیا کنیم.

آیت الله ناصری یزدی اذعان داشت: در دانشگاه فرهنگیان بحث تربیت معلم به گونه ای باید برنامه ریزی شود که معلم دغدغه آینده کشور و دین دانش آموزان را ملاک قرار دهد و حوزه علمیه نباید در این مورد بی تفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان داشت: باید مسئله آموزش نوجوانان دست حوزویان باشد تا بتوانیم دین و اسلام و این روحیه را در نسل جوان بوجود آوریم.

وی خاطرنشان کرد: کار اساسی و مهم این است که حوزه برنامه ریزی کند و تربیت دانش آموزان را از کلاس اول آغاز و دروس آنها را تنظیم و ارائه کند، البته نه برای اینکه شکل حوزه به خود بگیرند بلکه اولویت آشنایی این نسل با خدای متعال است.

امام جمعه یزد در پایان با بیان اینکه متاسفانه دانش آموزان تفکر را در مدارس نمی آموزند، اذعان داشت: دانش آموزان امروزه بیشتر به دنبال نمره گرفتن و قبولی در پایان سال و گرفتن مدرک هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha