سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زکات

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی خوزستان، خواستار ورود ائمه جمعه به مسأله ترویج فرهنگ زکات در جامعه شد و بیان کرد: انتظار می‌رود که ائمه جمعه و فرمانداران نیز به موضوع زکات ورود جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، جمال شیبه، رئیس کمیته امداد امام خمینی خوزستان، شامگاه پنج‌شنبه جلسه شورای زکات استان خوزستان، اظهارداشت: در استان خوزستان با همکاری شورای زکات و پیگیری نماینده ولی فقیه و استاندار در ۹ ماه سال جاری اقدامات خوبی در زمینه زکات صورت گرفته است.

وی افزود: تشکیل ۱۹۸ نشست در شهرستان‌ها، آموزش ۴۱۰ نفر از عامران زکات، سازمان‌دهی ۸۹۹ نفر از مبلغان، نام‌گذاری ۶۱ کوچه و خیابان استان به نام زکات، افتتاح ۱۴ مرکز نیکوکاری و برگزاری ۸۳۲ شورای زکات روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

شیبه، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بر اساس مصوبه شورای زکات، برای استان خوزستان دریافت ۴۵۰ میلیارد ریال زکات با پیگیری و مشارکت خوب مردم مصوب شد که ۴۹۶ میلیارد ریال معادل ۱۱۰ درصد تحقق یافت.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: در سال جاری نیز دریافت ۵۶۰ میلیارد ریال زکات برای این استان مصوب شده که تاکنون ۵۰۳ میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد درآمد زکات در استان صرف امر محرومیت‌زدایی و پرداخت به نیازمندان از قبیل جهیزیه، مسائل درمانی، آزادی زندانیان، مسکن و معیشت می‌شود.

شیبه اظهارداشت: ۳۰ درصد درآمد زکات نیز برای پروژه‌های عمرانی صرف می‌شود که با پیگیری نماینده ولی فقیه قرار است در زمینه توانمندسازی نیز مبلغی در نظر گرفته شود.

وی گفت: نماینده ولی فقیه در استان به‌عنوان رییس شورای زکات همواره بر فریضه زکات تأکید دارد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود که ائمه جمعه و فرمانداران نیز به موضوع زکات ورود جدی‌تری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در پایان اظهارداشت: ارائه بسته‌های تشویقی به کشاورزان در راستای توسعه فرهنگ زکات تأثیرگذار است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha