دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش ملی بانوی مهر

حوزه/ همایش کشوری "بانوی مهر" به همت بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) شهرستان بسطام و با همکاری و تعامل مرکز تخصصی الزهرا(س) قروه استان کردستان و مرکز ریحانة النبی(س) سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، همایش ملی بانوی مهر با محور زندگانی سراسر نور حضرت زهرا سلام الله علیها، با رویکرد «روش ها و منش ها» در ابعاد فردیت، اجتماع و سیاست به همت بانوان طلبه در دو استان سمنان و کردستان در شهرستان های بسطام، قروه و سنندج برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال مقالات از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره، ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ و تاریخ برگزاری همایش ۳۰ بهمن اعلام شده است.

موضوعات در بُعد فردی عبارتند از؛ «حضرت زهرا(س) و استقلال فردی»، «حضرت زهرا(س) و عزت نفس»، «حضرت زهرا(س) و حب ذات»، «حضرت زهرا(س) و تعبد»، «حضرت زهرا(س) و مثبت گرایی در بینش»، «حضرت زهرا(س) و چگونگی تعامل با لذت ها» و «حضرت زهرا(س) و چگونگی تعامل با رنج ها».

همچنین موضوعات بُعد سیاسی شامل «واکاوی شیوه سیاسی حضرت زهرا(س) با رویکرد خطبه فدکیه»، «بررسی دلایل نقش حضرت زهرا(س) برای بازپس گیری فدک و حفظ آن»، «حضرت زهرا(س) الگوی سیاستمداران زن امروز» و «حضرت زهرا(س) و ولایت پذیری» هستند.

قابل ذکر است، موضوعات اجتماعی این همایش «حضرت زهرا(س) و اطاعت از همسر»، «حضرت زهرا(س) و محبت به همسر»، «حضرت زهرا(س) و چگونگی سخن گفتن با همسر»، «حضرت زهرا(س) در شرایط گوناگون زندگی»، «حضرت زهرا(س) و قناعت با همسر» و «حضرت زهرا(س) و صبر بر کمبودهای زندگی» اعلام شده است.

و موضوعات بُعد فرزند نیز «حضرت زهرا(س) و تربیت فرزند با عزت نفس»، «حضرت زهرا(س) و تربیت فرزند صبور»، «حضرت زهرا(س) و تربیت فرزند ولایی»، «حضرت زهرا(س) و تربیت فرزند قانع»، «حضرت زهرا(س) و تربیت فرزند مهربان» و «حضرت زهرا(س) و تربیت فرزند معنوی» می‌باشد.

لازم به ذکر است، علاقه مندان جهت شرکت در این همایش ملی، می توانند تا دهم بهمن مقالات خود را به آدرس اینترنتی«Shabanimina۰۲۴@gmil.com» ارسال نمایند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha