پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ارتقای فرهنگ جامعه با اقدام‌های دولت و همراهی مردم امکان پذیر است و باید هر دو در این راستا تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ ابراز داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر بازسازی انقلابی فرهنگ تاکید داشته و کمبودهای فرهنگی باید عاقلانه، اندیشمندانه و حکیمانه رفع شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای هر موضوع است افزود: در فرهنگ رزمندگان دفاع مقدس، افراد پیشنهاد مسئولیت را قبول نمی‌کردند که فردی لایق‌تر در آن جایگاه قرار بگیرد اما امروز دیده می‌شود عده‌ای به دنبال مقام هستند و این فرهنگی ناپسند است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی بیان کرد: سبک زندگی نیز از مهم‌ترین رفتارهای فرهنگی است که دولت با همراهی مردم می تواند در ارتقای آن موفق باشد و راهبردهای فرهنگی دولت بدون همراهی همگان میسر نمی شود.

امام جمعه سمنان گفت: امید است شورای انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور، در دولت سیزدهم مصوبات فرهنگی مفیدی داشته باشد و ائمه جمعه نیز در مراکز استان‌ها برای رسیدن به اهداف فرهنگی تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ابراز داشت: پس از شیوع کرونا نیاز جامعه به پرستاران بیشتر احساس شد و در اینجا از این کادر درمان قدردانی می‌شود.

امام جمعه سمنان گفت: تقدیر مسئولان از پرستاران کار پسندیده‌ای است اما تلاش برای رفع مشکلات آنها باید در اولویت باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha