چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به نقش آفرینی حوزه در تمام دوران ها، گفت: ۱۰۰ هزار سند از پیشینه یکصد ساله حوزه علمیه قم جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب، روحانیون و مبلغان استان یزد، گفت: بانک ایده ها در دفتر برنامه ریزی پذیرای ۵۰۰ ایده شده و علاوه بر آن نیز در قالب سامانه سفیران و از کانال های مختلف همه این ایده ها، پیشنهادها و نقدها واصل و قطعا مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه دارای یک هویت تاریخی پایدار و ماندگار به هم پیوسته است، افزود: حوزه علمیه سابقه ۱۴۰۰ ساله دارد و به الان و دوران کوتاه کنونی مختصر نمی شود.

زمان رضا خان سخت ترین دوره حوزه علمیه بود

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر جایگاه رفیع حوزه علمیه، اظهار کرد: حوزه همیشه اثرگذار و نقش آفرین بوده، حتی در سخت ترین شرایط مظلومیت که سخت ترین آن به زمان رضا خان باز می گردد، استوار ماند و به مسیر حق خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه با همه فراز و فرودها همیشه نقش آفرین بوده است، اضافه کرد: با قاطعیت بیان می کنم که مشکل و اشکال در حوزه وجود دارد، ولی با عنایت الهی و برکاتی که از خون شهیدان در حوزه ها ساری و جاری بوده و همت طلاب جوان، راه حوزه های علمیه و نقش آفرینی سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و علمی و دینی همچنان ادامه خواهد داشت.

آیت الله اعرافی افزود: نقد و تحلیل و ارزیابی طلاب و روحانیون برای مدیران حوزه های علمیه بسیار ارزشمند است، چون می توان در جهت رفع آن تلاش کرد و همین تحلیل ها و نقدها بهترین نعمت برای مدیران و مدیریت ها و راه را برای تعالی و بازسازی و پیشرفت باز می کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه متفکران بسیاری در حوزه های علمیه تربیت شده اند، اظهار کرد: زمانی رضا خان به دنبال بستن حوزه های علمیه بود، ولی امروز می بینیم که در بیش از ۱۰۰ کشور عالم دامنه الهی و اهل بیت(ع) امتداد پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های عمومی جای خود و نقد و اشکال به آنها جای خود را دارد ولی کسانی موفق هستند که در عین حالی که نقد و نظر دارند، ولی مدیریت را در اولویت و دارای برنامه شخصی هستند، اذعان داشت: باید برای حوزه های علمیه اسناد و نظامات کامل و تلاش سیستماتیک و نظام مند داشته باشیم.

طلاب برای خود برنامه داشته باشند

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: توصیه من به طلاب جوان و پرشور این است که برنامه شخصی داشته باشید تا بتوانید برای آینده خود برنامه ریزی و قله های بلند را فتح کنید.

مدیر حوزه های علمیه کشور اعلام کرد: ۱۰۰ هزار سند از پیشینه یکصد ساله حوزه علمیه قم جمع آوری شده و پیش بینی می شود که این آمار به یک میلیون سند برسد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha