جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وعده های مسئولان برای جذب پرستاران، خواستار عمل به وعده ها و رفع مشکل معیشت و اشتغال آنان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه‌های نمازجمعه ساری با گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: علم و فهم و درک این بانوی بزرگوار بسیار بالا است و به عقلیه بنی هاشم معروف است.

وی با بیان اینکه صبر حضرت زینب (س) در تراز قیام امام حسینی (ع) و عاشورا است و اوج پرستاری این بانو در شرایط سخت و ناگوار اسارت نمایان است.

وی با گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از خدمات و جانفشانی‌های این قشر اظهار داشت: تجلیل و تکریم از پرستاران در واقع تکریم از جان انسان‌هاست؛ زیرا خدمت پرستاران بزرگ و ارزشمند است و جامعه قدر این قشر را می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان اینکه یک بیمار علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی به خدمات معنوی نیز نیازمند است، افزود: یک پرستار باید مسائل معنوی بیماران را درنظر گرفته و به بیماران در این زمینه نیز خدمات دهی کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه پرستاران در دوران مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشتند، گفت: این قشر در مقابل ویروس کرونا که دنیا را فراگرفته، سختکوشی کرده و جمعی از آنان جانشان را فدا کرده و به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خواستار توجه مسئولان برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات قشر پرستاران شد و گفت: باید به وعده‌های جذب پرستاران توجه شود و مسئولان پرستاران طرحی را جذب و مشکل شغل و حقوق آنان را رفع کنند.

وی با اشاره به تشکیل سالروز شورای انقلاب فرهنگی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مسئله فرهنگ از مسائل اقتصادی و سیاسی مهمتر است؛ از این رو باید توجه ویژه ای به این مقوله شود و برای ساماندهی اقتصاد نیز باید به فرهنگ توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی خواستار رفع مشکل جذب و پذیرش پزشکان متخصص شد و گفت: نباید دارو و پزشکی در انحصار عده‌ای خاص باشد و این فرهنگ درستی نیست؛ بنابراین در حوزه اقتصاد نیز فرهنگ حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان به سالروز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: به فرمایش سردار سلیمانی امروز بزرگترین جنایتکاران ادعای حقوق بشر را دارند بنابراین اینها نباید مدعی حقوق بشر باشند و در رأس همه جنایتکاران، آمریکای جنایتکار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha