چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت‌الله مصطفی علما

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پزشکان و پرستاران در این ۲ سال شیوع کرونا فوق العاده زحمت کشیده و در این راه عده‌ای از این عزیزان نیز به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه، به صبر، مقاومت و ایثار حضرت زینب(س) در مقابل یزید اشاره کرد و گفت: رفتار و کردار این بانوی بزرگ در مقابل یزیدیان خودش یک مکتب اسلامی است که باید آن را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوزدهم آذر ماه به دستور حضرت امام راحل (ره) گفت: امام عظیم شان (ره) می فرماید «فرهنگ و مسائل فرهنگی در راس همه امور قرار دارد»؛ چراکه این فرهنگ است که ما را در مقابل استکبار و سختی ها مقاوم می کند و این فرهنگ ما بود که توانستیم اسلام را در دنیا مطرح کنیم و این فرهنگ است که جوانان ما سربازان آمریکایی را در کشتی خودشان دستگیر و محاکمه می کنند.

وی اضافه کرد: رژیم سابق تحت سلطه استعمار، قصد داشتند، این فرهنگ و فکر ما را با کشف حجاب و متحدالشکل کردن لباس و دیگر اقدام ها تغییر و عوض کنند تا راحت تر کشور ما را به استثمار بکشانند.

امام جمعه شهر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۱ آذر ماه روز جهانی کودک، خواستار توجه و مراقبت خانواده و مسوولان از کودکان شد و گفت: کودکان آینده سازان و مسئولان آتی انقلاب و کشور هستند لذا باید خوب تربیت و مراقبت شوند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به تحریم های چند روز گذشته آمریکا، افزود: مقاوم معظم رهبری همواره به مسئولان و مردم هشدار دادند نباید گول حرف های آمریکایی ها بخوریم، اروپا و آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیستند آنها از یک طرف حرف از گفت و گو و مذاکره می زنند و از طرفی دیگر در عمل علیه ما اقدام های خبیثانه انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به حادثه تصادف مینی بوس دانش آموزان کرمانشاه در روزهای گذشته، از خداوند برای خانواده های دانش آموزان متوفی صبر و دعا برای شفای مجروحان این حادثه مسئلت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha