جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید مدافع سلامت

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون، کادر درمان استان ۱۱ شهید مدافع سلامت را تقدیم مردم کرده‌ که از این تعداد پنج نفر کادر پرستاری بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز جمعه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در سرسرای شهدای دولت استانداری، گفت: روز پرستار را به همه پرستاران و کادر درمان تبریک و تهنیت عرض می کنم و از تلاش‌ها و پشتیبانی‌های استاندار کرمانشاه نیز طی چهار سال اخیر قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد: مشاغل بهداشتی و درمانی از پراسترس ترین مشاغل است؛ چراکه با جان مردم ارتباط دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: مشاغل درمانی از مهمترین کارهای تیمی محسوب می شود که یکی از اصلی ترین اعضای این تیم، همکاران کادر پرستاری هستند که تلاش این عزیزان همواره نشان از ایثار آنان دارد.

وی افزود: اهمیت شغل پرستاری در زمان پاندمی کرونا بر همگان آشکار و مشخص شد که اگر سلامت جامعه به خطر بیافتد سطوح مختلف جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

همچنین، دکتر بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در این مراسم گفت: بیشترین تعداد پرسنل کادر درمان استان را پرستاران تشکیل می دهند که با همه کمبودهای منابع انسانی در کادر درمان و پرستاری خوشبختانه از تمامی بحران‌های پیش‌آمده سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: کسب رتبه برتر در درمان بیماران کرونایی فقط با تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانمان در کادر درمان قابل دستیابی بوده که این افتخار، برگ زرینی در خدمات کادر پرستاری و درمان است.

لازم به ذکر است، اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که سه هزار و ۳۲۳ پرستار در بخش‌های بالینی این بیمارستان‌ها مشغول ارایه خدمات پرستاری در استان هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha