جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: رویکرد ایران در دور جدید مذاکرات با کشورهای گروه ۱+۴، مذاکره برای یک توافق مستمر بر سر رفع یکپارچه تحریم‌ها به همراه تضمین‌های لازم و راستی آزمایی از اقدامات انجام‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ اظهار کرد: در این دور از مذاکرات از کشور ما گروه ۴۰ نفره ای از کارشناسان و متخصصان بخش‌های مختلف عازم مذاکرات شدند تا بتوانند حقوق حقه ملت را استیفا کنند.

وی افزود: مذاکره‌کنندگان ما در همان ابتدا تأکید کردند که ما در قصه هسته‌ای با کسی مذاکره نمی‌کنیم؛ زیرا مذاکرات هسته‌ای تمام شده و آنچه باقی مانده تحریم‌های گذشته و نیز تحریم‌های جدیدی است که بعد از برجام از سوی آمریکا مصوب و اعمال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه کارشناسان مسلط و متبحر ما در این دور از مذاکرات با دست‌پر رفتند تا تحریم‌ها را بردارند، اظهار کرد: گروه مذاکره‌کننده ما در جریان این دوره از مذاکرات سه سند به طرف‌های مقابل ارائه دادند که نخستین آن سند مربوط به رفع تحریم‌های مغایر با برجام بود؛ زیرا پس از تصویب برجام، این آمریکا و طرف مقابل بود که با بدعهدی و پیمان‌شکنی، از اجرای وظایف و تعهدات خود شانه خالی کرد و علاوه بر آن تحریم‌های جدیدی نیز اعمال کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران در دومین سندی که در این دور از مذاکرات به طرف‌های مقابل ارائه کرد خواستار تضمین از مجموعه کشورهای مقابل شد تا اگر توافقی حاصل شود، این کشورها تضمین عملی بدهند که دوباره تحریم‌ها را برنمی‌گردانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: سند سومی که از سوی مذاکره‌کنندگان ما به کشورهای ۱+۴ ارائه شد سندی حاوی مفاد راستی آزمایی غرب بود تا اگر تحریم‌ها برداشته شدند این موضوع باید ابتدا راستی آزمایی شود و پس از آن ایران اجرای تعهدات خود را از سر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بنابراین رویکرد ایران در این مذاکرات، مذاکره برای یک توافق مستمر بر سر رفع یکپارچه تحریم‌ها به همراه تضمین‌های لازم و راستی آزمایی از اقدامات انجام‌شده است.

شایسته‌سالاری محور انتخاب و انتصاب مدیران جدید استانی باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز به کار استاندار جدید، افزود: از همه مردم و گروه‌ها و مجموعه‌ها تقاضای همدلی و همراهی با استاندار جدید را داریم؛ زیرا استاندار جدید خراسان شمالی به‌تنهایی امکان برداشتن بار این میزان مشکلات و کاستی‌های موجود را ندارد و نیاز به کمک دارد؛ ازاین‌رو همه افراد، گروه‌ها و مجموعه‌ها باید بکوشند با ارائه طرح و ایده و مشورت، کمک‌کار مدیران استانی باشند.

وی افزود: اگر استاندار جدید قصد تعویض همکاران و مدیران استانی را دارد باید این کار سریع‌تر انجام شود و کسانی که کار بلد، متعهد، متخصص، دلسوز، دردآشنا، مردمی و حاضر در میدان هستند برای تصدی سمت‌های مدیریتی و اجرایی انتخاب شوند تا امور استان بیش از این معطل نماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: کشور و استان ما درگیر مشکلات عدیده‌ای است که در سال‌های اخیر به وجود آمده و مردم را ناراحت کرده است؛ مسائلی مانند خشک‌سالی و کمبود آب، مصائب کشاورزان و دامداران، افزایش قیمت‌ها در بازار، بیماری کرونا و التهابات ناشی از آن و معضلات فرهنگی و مشکلات اجتماعی ازجمله مواردی هستند که مردم ما را آزار می‌دهند؛ ازاین‌رو باید هرچه سریع‌تر مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف استان انتخاب شده و کار خود را با قدرت و جدیت آغاز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: از استاندار جدید خراسان شمالی انتظار داریم تا با شایسته‌سالاری و بدون توجه به جناح و حزب، مدیرانی با ویژگی‌های فوق را منصوب کند تا این مدیران تازه‌نفس بتوانند مشکلات این مردم ولایی، متعهد و شهیدپرور را رفع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha