شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بالصور/ اجتماع مجلس التعاون المشترك بين الحوزة والتعليم والتربية في محافظة همدان غربي إيران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مسببان اصلی شرایط امروز کشور، مسئولان تصمیم‌گیری هستند که با عملکرد لیبرالی خود کشور را در با چنین شرایطی مواجه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مسببان اصلی شرایط امروز کشور، مسئولان تصمیم‌گیری هستند که با عملکرد لیبرالی خود کشور را در با چنین شرایطی مواجه کرده اند.

وی با بیان اینکه خوش‌بینی و تسامح در دوره قبل مذاکرات هسته‌ای، آسیب اقتصادی به کشور وارد کرد، گفت: همین دیدگاه باعث شد تا توافق ناقص در برجام حاصل شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه طرف مقابل در برجام مطالبات خود را به صورت نقد تحویل گرفت، یادآور شد: پس از آنکه کشورهای مقابل به اهداف خود آن هم به صورت نقد تحویل گرفتند همان نسیه ای که وعده داده بودند را هم به ما ندادند.

وی افزود: متاسفانه نتیجه این اتفاقات، وارد شدن آسیب سخت به اقتصاد کشور بود به نحوی که اقتصاد قبل از برجام با بعد از آن بسیار متفاوت است و با مشکلات بسیاری مواجه شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید از اتفاقات گذشته درس گرفت، مطرح کرد: دشمن به دنبال آن است تا با تحریم جمهوری اسلامی را به زانو درآورد.

وی با بیان اینکه اصل مذاکره قابل قبول است اما نکته مهم در آن دستیابی به توافق کامل است، گفت: امروز نباید با تسامح این اجازه به طرف مقابل داده شود تا توافق ناقص دیگری رقم خورد.

رئیس شورای حوزه استان با اشاره به مذاکرات دولت سیزدهم و تدابیر خاص مورد توجه در تدوین پیش‌نویس، عنوان کرد: در برجام پیش نویس توسط طرف مقابل نوشته بود که حتی مذاکره‌کنندگان نیز گفتند که ما آن نخوانده ایم، اما این بار شاهد هستیم که پیش‌نویس توسط ایران ارائه شده است.

فرهنگ هیچگاه دغدغه اول دولت‌ها نبوده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی، مطرح کرد: شورا فرهنگی عمومی در سطح کشور وظیفه تبیین سیاست فرهنگی جامعه را به عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۷۰ بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی تاکید داشته اند، گفت: با وجود اینکه سند فرهنگی توسط دو دولت مختلف تدوین و ابلاغ شده است اما تا کنون هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام نشده است.

وی با گلایه از اینکه علیرغم اهمیت مسئله فرهنگ، اما این موضوع هیچگاه دغدغه اول دولت‌ها نبوده است، خاطر نشان کرد: نقشه دشمن بر این اساس است که با به وجود آوردن مشکلات اقتصادی و درگیری ما به این موضوع، با همه قدرت به فرهنگ حمله ‌کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: توجه به فرهنگ در حل مشکلات اقتصادی بسیار موثر است؛ لذا ضروری است تا فرهنگ پایه و اساس اقدامات مسئولان باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تنظیم سند مشکلی وجود ندارد و مشکل اصلی در نحوه اجرا شدن سندها است، یادآور شد: فعالیت فرهنگی نیازمند حمایت به صورت ویژه است و نباید به مسئله دست چندم تبدیل شود.

برای رفع مشکلات نیازمند نیروهای انقلابی و متخصص هستیم نه افراد ستادهای انتخاباتی نمایندگان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه طبق قانون، نمایندگان نمی توانند در انتصابات دخالت داشته باشند، اظهار داشت: نمایندگان می توانند به عنوان مشورت، نظر خود را به متولیان مطرح کنند اما اجاره دخالت در این امر را ندارد و این وظیفه مجموعه مدیریتی استان است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از نمایندگان فعالان ستادهای خود و افراد خود را برای انتصابات معرفی می‌کنند، گفت: امروز برای رفع مشکلات نیازمند نیروهای انقلابی و متخصص هستیم و افراد معرفی شده باید این ویژگی ها را داشته باشند.

حضرت زینب(س) بهترین الگو برای زنی است که می خواهد آزاد باشد

امام جمعه همدان با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، به رشادت های جامعه پرستاری در دوران کرونا اشاره کرده و یادآور شد: حضرت زینب(س) پرورش یافته مکتب امیرالمومنین(ع) و مفسر قرآن و صاحب بلاغت و فصاحت بود است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) را باید به عنوان الگوی اصیل اسلامی به جامعه زنان معرفی کرد، یادآور شد: بهترین الگو برای زنی که می‌خواهد آزاد باشد و گرفتار جهل مدرن نباشد، وجود مقدس حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: تمدن غرب در ظاهر از آزادی زن سخن می گوید اما در اصل، به دنبال اسارت آنها است و زنان را به عروسک خیمه شب بازی سرمایه‌داران و لیبرال‌ها تبدیل کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha