دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ف

آیت الله سلیمانی، با بیان اینکه ساختار بانک ها باید در مسیر گره گشایی مردم متحول شود، گفت: آیا بانک وام می دهد که دست وام گیرنده را بلند کند یا وام می دهد که وام گیر را وام دار کند و با سر به زمینش بزند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و گرامی داشت هفته پژوهش، گفت : امیدوارم مراکز علمی، حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها در تراز انقلاب اسلامی در پیشرفت و توسعه امر پژوهش بیش از پیش تلاش نمایند.

امام جمعه کاشان، به دیدار مقام معظم رهبری در ششم شهریور سال جاری با دولت سیزدهم پیرامون فرهنگ حاکم بر کشور اشاره کرد و اظهارداشت: رهبر انقلاب در این دیدار بخشی از ضرورت های ایجابی را به عنوان نقشه راه با هیئت دولت درمیان گذاشت.

وی با بیان اینکه رهبری نگران از فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی است، ادامه داد: معظم له بارها با مطرح نمودن شبیخون فرهنگی و ضرورت ایجاد سبک زندگی اسلامی، خواستار بازسازی انقلابی، خردمندانه و عاقلانه از دولت سیزدهم بودند.

وی، اسراف، تجمل گرایی، اشرافی گری، تقلید کورکورانه و سبک زندگی غلط را مهمترین آفات فرهنگی کشورمان دانست و گفت: ابزارهای فرهنگی کشور اعم از سینماها، رسانه های صوتی، تصویری، کتاب و مطبوعات باید نقش خود را در اصلاح ساختار فرهنگی جامعه ایفا نمایند.

وی، رفع مشکلات فرهنگی را نیازمند آسیب شناسی دانست و ادامه داد: با صدور بخشنامه و کنار گذاشتن چند کارگزار تحول بنیادی و شکوفاهی فرهنگی در کشور حاصل نمی شود.

وی، تغییر ساختار اداری و مدیریتی را از رسالت های مهم دولت سیزدهم دانست و افزود: اگر بهترین وزیر در یک وزارتخانه منصوب شود اما ساختار آن وزارتخانه اصلاح نشود، هیچ تحولی ایجاد نخواهد آمد.

آیت الله سلیمانی، با بیان اینکه ساختار بانک ها باید در مسیر گره گشایی مردم متحول شود، گفت: آیا بانک وام می دهد که دست وام گیرنده را بلند کند یا وام می دهد که وام گیر را وام دار کند و با سر به زمینش بزند؟

وی، خطاب به مسئولان با بیان اینکه آیا توانسته ایم مردم را اصل بدانیم یا نه؟ افزود: تا اعتماد عمومی و خود آگاهی جامعه ایجاد نشود و مشارکت عمومی مردم را نداشته باشیم، پشتیبانی برای اجرای منویات و دستوراتمان نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه درکاشان ، با انتقاد از عدم استفاده تسهیلات اشتغالزایی و ذخیره ارزی در بعضی از واحدهای تولیدی افزود: باید دست کارخانه داری را که از تسهیلات دولت در اشتغالزایی استفاده کرده بوسید و با کسانی که در استفاده از این تسهیلات خیانت کردند و در ترکیه آپارتمان و زمین خریدند برخورد جدی شود.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha