جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام امید گنجه

حوزه/ امام جمعه باشت گفت: زنجیره تولید و اشتغال متاسفانه اکنون در شهر ما پاره است و به طور مثال کارخانه لبنیات در دوره ای که فعال بود تنها ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز آن در خود شهرستان تامین می‌شد و بقیه را از بیرون تامین می‌کردند و نشان دهنده آن است که با راه‌اندازی چنین کارخانه هایی می‌توان مشکل اشتغال و تولید را در شهرستان برطرف کرد

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام امید گنجه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت به دغدغه جدی این روزهای نظام و مذاکرات۱+۴ اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا به اختیار خود از مذاکرات کنار رفت و اکنون مذاکرات بدون حضور این کشور انجام می شود.

امام جمعه شهرستان باشت یادآور شد: دوره اول مذاکرات تمام شده مسائلی در حاشیه مذاکرات مطرح می‌شود که از متن بسیار مهم تر است در دوره های قبل میدان به یاری مذاکره آمده بود و رشادت حاج قاسم باعث شد که بتوانیم با دست پر به مذاکرات برویم.

امام جمعه شهرستان باشت گفت: با توجه به اینکه استکبار از لحاظ هجمه رسانه‌ای قوی هستند باید از این دسیسه ها مراقبت شود تا آرامش در جامعه باشد و خوشبختانه کسانی هستند که این توطئه ها را در داخل کشور خنثی می‌کنند.

امام جمعه شهرستان باشت به اتفاقاتی که در وین رخ داده اشاره کرد گفت: ایران با هیئتی ۴۰ نفره به مذاکرات رفته همان کاری که آمریکا در برجام انجام داده بود و هیئت دویست نفره به مذاکرات فرستاده بود و کارشناسان مختلفی در حوزه‌های گوناگون در مذاکرات حضور دارند اما متاسفانه بعضی از جاهلان داخلی آن را به سخره گرفته‌اند در حالی که آمریکا با تعداد ۵ برابر بیشتر به مذاکرات آمده بود.

وی باین کرد: دومین اتفاق فشار همه جانبه و ترفندهای رسانه‌ای بود که ایران را در مذاکرات سست کند آمریکا در تلاش است که یک توافق موقت انجام دهد اما ایران رفع یکپارچه تحریم‌ها را به صورت مستمر می‌خواهد.

این خطیب جمعه گفت: ایران پنج سناریو برای مذاکرات دارد اول توافق ایده‌آل، دوم توافق مطلوب در هر مرحله بعد توافق قابل قبول همچنین توافق قابل تحمل و دست آخر توافق مطلوب است که برای هر کدام برنامه‌ای داریم.

امام جمعه باش در ادامه به میلاد سراسر نور حضرت زینب کبری اشاره کرد و با تبریک روز پرستار به کادر درمان و پرستاران به مناسبت دیگر و تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید باشت اشاره کرد و گفت: فرماندار سابق زحماتی متحمل شد به هر حال نگرش‌ها متفاوت است شعار این دولت مردم بوده و مردم مشکلاتی دارند که برای توفیق این فرماندار در رفع مشکلات مردم باشت دعا می‌کنیم هر چند آقای گرامی همیشه در میانه میدان مشکلات بوده در دوره ای که چنین مسئولیتی نداشت مشکلات شهرستان را به جد پیگیری می‌کرد و خوشبختانه اکنون تاثیر و نفوذ کلام بیشتری دارد و امیدواریم مسائل شهر را با اولویت بندی پیگیری کند.

امام جمعه باشت به مهمترین مشکل این شهرستان یعنی اشتغال اشاره کرد و گفت: کارخانه هایی داریم که تعطیل است دامداری‌های ما راکد بوده کشاورزی هم رونق چندانی ندارد کارخانه گیاهان دارویی تعطیل است اگر بتوان کارخانجات فعلی همچون کارخانه لبنیات را در مدار قرار دهیم به صورت مستقیم ۴۰ تا ۵۰ نفر مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: زنجیره تولید و اشتغال متاسفانه اکنون در شهر ما پاره است همین کارخانه لبنیات در دوره ای که فعال بود تنها ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز آن در خود شهرستان تامین می‌شد و بقیه را از بیرون تامین می‌کردند و نشان دهنده آن است که با راه‌اندازی چنین کارخانه هایی می‌توان مشکل اشتغال و تولید را در شهرستان برطرف کرد باید تولید و اشتغال با بوم اقتصادی شهرستان مطابقت داشته باشد و ما نیز برای رونق آن همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha