جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فولادی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فولادی با بیان اینکه حمایت از نخبگان از تأکیدات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، گفت: باید زمینه نقش‌آفرینی نخبگان فراهم شود چراکه بنا بر نظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) آینده انقلاب به آینده حوزه‌های علمیه و آینده حوزه‌های علمیه به نخبگان و فضلا گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست صمیمانه با جامعه نخبگانی حوزه علمیه استان با حضور رئیس مرکز خدمات و اساتید حوزه علمیه استان خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فولادی مسئول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه در این نشست با بیان اینکه حمایت از نخبگان از تأکیدات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است گفت: باید زمینه نقش‌آفرینی نخبگان فراهم شود چراکه بنا بر نظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) آینده انقلاب به آینده حوزه‌های علمیه و آینده حوزه‌های علمیه به نخبگان و فضلا گره خورده است.

وی افزود: بزرگان حوزه همواره مسئله نخبه پروری را ضروری می‌دانستند، سید مرتضی در نجف از طریق موقوفات حوزه از نخبگان حمایت می‌کرد و یکی از شاگردان نخبه ایشان شیخ طوسی بود.

مسئول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه در زمینه تبیین جایگاه و سازمان‌دهی نخبگان دو سال کار پژوهشی انجام شده است، گفت: با جلسات متعدد با اندیشمندان و نهادهای داخلی و بین‌المللی، ملاک‌های نخبگی در عرصه‌های تحصیلی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی تبیین شد و ساماندهی، شبکه‌سازی و حمایت‌های هدفمند در مرکز خدمات حوزه پیاده‌سازی و اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: شیوه شناسایی نخبگان به شکل فعلی کامل نیست و اعتقاد داریم اساتید حوزه باید محور شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فولادی در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به نخبگان اظهار داشت: تاکنون به ۲۰۰۰ نفر از نخبگان تسهیلات حمایتی اعطا شده و از چاپ و نشر ۱۰۰ عنوان اثر آن‌ها حمایت شده است.

وی گفت: اولین رویداد ایده‌پردازی را با همکاری نخبگان حوزه برگزار کردیم و ۲۰ ایده توسط مرکز خدمات حمایت شد که خروجی آن چهار استارتاپ فعال است.

مسئول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات، تکریم و دیدار نخبگان را از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات دانست و افزود: مسئولان مرکز خدمات با حضور در منزل ۱۱۰۰ نفر از نخبگان در ۱۵ استان، از زحمات و تلاش‌های آن‌ها و خانواده‌هایشان تقدیر کردند و دغدغه‌ها و پیشنهادهای نخبگان پیگیری شده است.

سخنرانی رئیس مرکز خدمات حوزه و بیان دغدغه‌ها و پیشنهادهای اساتید حوزه علمیه استان از دیگر محورهای این نشست بود.

شایان ذکر است این نشست با حضور اساتید سطوح عالی حوزه حضرات آیات خزاعی، مروارید، انصاریان، باقری کیا و مرتضوی و حجج‌اسلام ملک‌دار مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات، فتح‌اللهی مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان و عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات، ایزدی مسئول مرکز نخبگان و استعداد برتر و هاشمی مدیر دفتر حراست و تحقیقات حوزه علمیه خراسان و آقای حسینی مدیرعامل مجتمع‌های ولایت مرکز خدمات حوزه برگزار شد.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha