جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد نجفی زاده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ایجاد شفافیت اقتصادی رمز عبور از چالش‌های مختلف اقتصادی است، افزود: شفاف‌سازی میزان حقوق و مزایای دولتی برای بهینه‌سازی و شفاف‌سازی نظام پرداخت و شفاف‌سازی اموال مسئولان و خانواده‌هایشان از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به دورنمای اقتصادی کشور، اظهار کرد: باید فارغ از نتیجه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات لازم برای نیل به این مقصود تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب‌وکار است که خوشبختانه توسط وزیر اقتصاد ابلاغ شده است، افزود: اگر شفافیت ایجاد شود دیگر شاهد امضاهای طلایی و تخصیص‌های رانتی ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که درآمد هنگفتی را برای دولت به ارمغان خواهد آورد را از دیگر راهکارهای تحرک اقتصادی برشمرد و گفت: متأسفانه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی علاقه‌ای به فروش ساختمان‌ها و املاک خود ندارند درحالی‌که این‌گونه ساختمان‌های مجلل اشرافی هیچ فایده‌ای جز رکود سرمایه مردم و فاصله گرفتن از مردم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد شفافیت اقتصادی رمز عبور از چالش‌های مختلف اقتصادی است، خاطرنشان کرد: یکی از آن راه‌ها شفاف‌سازی میزان حقوق و مزایای دولتی برای بهینه‌سازی و شفاف‌سازی نظام پرداخت است که اکنون شروع شده است و این اتفاق باید در شفاف‌سازی اموال مسئولان و خانواده‌هایشان بیفتد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ادامه داد: اگر سامانه‌ای داشته باشیم تا اطلاعات درآمدی مسئولین و حتی اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها به‌صورت شفاف در آن درج شود، معلوم می‌شود ثروت افراد به چه میزانی و چرا افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با اصلاح ساختارها، ایجاد و تقویت نظام شفافیت اقتصادی، اصلاح قوانین کسب‌وکار، اصلاح نظام بودجه، برخورد قاطع با قاچاق کالا، اصلاح نظام بانکی و بازار سرمایه و تنظیم و اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی، بخش مهمی از مشکلاتی که ربطی به تحریم‌ها ندارد حل خواهد شد.

وی گفت: مشکل امروز اقتصاد ما وجود نقاط کور و منافذ پنهان و منفعت‌طلبی‌های زیاده خواهانه برخی مسئولان است که باعث شده است عده‌ای سودجو و زیاده‌طلب پشت این نقاط کور مخفی شوند و منافع بادآورده را نصیب خود کنند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اظهار کرد: اگر روحیه جهادی، مدیریت جهادی، تلاش مجاهدانه با برنامه‌ریزی اصلاحگرانه و تقویت شفافیت و روحیه خدمتگزاری در مدیران و سیاست‌گذاران تقویت شود و اگر شلاق عدالت بر سر زیاده‌خواهان بدون ملاحظه و با رعایت عدالت باشد، حتی در صورت تداوم تحریم‌ها می‌توان با عزت و کرامت ایستادگی کرد و شرافتمندانه زیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha