پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اردبیل

حوزه/مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام شهرستان پارس‌آباد با تأکید بر الگوگیری بانوان از حضرت زینب سلام‌الله‌علیها گفت: برای حفظ آرمان‌های شهدا، بانوان حوزوی باید در مسیر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ادربیل، خانم زینب دیندار در آیین گرامیداشت میلاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به تبیین شخصیت آن حضرت پرداخت و گفت: زینب کبری سلام‌الله‌علیها دارای زیباترین نام و القابی است که هر کدام نشانگر گوشه‌ای از شخصیت ملکوتی آن بانوی عزیز می‌باشد.

وی افزود: عقیله بنی‌هاشم سلام‌الله‌علیها مصداق آیاتی است که خداوند متعال درباره هجرت، صبر و استقامت نازل کرده، به‌گونه‌ای که ایشان بازماندگان قافله امام حسین علیه‌السلام را در بحرانی‌ترین شرایط خوف و خطر در کنار امام سجاد علیه‌السلام به بهترین شکل ممکن رهبری کردند.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد با اشاره به الگوی تربیتی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها گفت: آن حضرت در دامن پاک‌ترین و با ایمان‌ترین انسان‌ها پرورش یافت و معارف الهی را آموخت و با تقویت ایمان خود، همواره در مسیر اهداف مقدس خویش ثابت قدم ماند.

خانم دیندار با تأکید بر اینکه زنان بایستی از سبک رفتاری حضرت زینب سلام‌الله‌علیها درس بگیرند، بیان کرد: این بانوی رشید اسلام از دین و ارزش‌های الهی دفاع کرد و در این راه از جان و مال و فرزندان و عزیزان خود گذشت بنابراین بانوان طلبه بایستی به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های شهدا، در مسیر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها حرکت کنند.

مدرس واحد حوزوی خواهران شهرستان پارس‌آباد گفت: زینب کبری‏ علیهاسلام شخصیت شایسته‌ای بود که درس ادب را در مکتب امامت آموخت و سیره و سبک حضرت علی علیه‌السلام و صدیقه‌کبری سلام‌الله‌علیها را از اعماق وجود پذیرفت و در تمام مراحل زندگی خود به نحو احسن پیاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha