دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
شهرستان گرمی اردبیل

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گِرمی به الگوبودن زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: آن بانوی بزرگ اسلام پیام عاشورائیان را با اقتدار و صلابت به گوش همگان رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، خانم سمیه یوسفی، امروز در جشن میلاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی با اشاره به نقش مهم آن حضرت در واقعه کربلا گفت: زینب کبری سلام‌الله‌علیها نه تنها پرستار زخمی‌ها و اسرای کربلا تا شام بود بلکه از نهضت قیام امام حسین علیه‌السلام هم به خوبی محافظت کرد.

وی به الگوبودن حضرت زینب علیهاسلام اشاره کرد و بیان داشت: آن بانوی بزرگ اسلام، علیرغم اینکه با دلخراش‌ترین صحنه‌ها روبرو شد اما در هر فرصتی پیام عاشوراییان را با اقتدار و صلابت به گوش همگان رساند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی نقش حماسی عقیله بنی‌هاشم سلام‌الله‌علیها را در عاشورا و بعد از آن صابرانه دانست و افزود: آن بانوی مدبر رنج‌آورترین و دردناکترین لحظات را دید و سنگینی آن را به تنهایی بر دوش کشید، اما با این حادثه برخوردی الهی کرد.

یوسفی ادامه داد: این بانوی بزرگوار در واقعه کربلا در راستای اهداف مقدس برادر بزرگوارش امام حسین علیه‌السلام، همگام با او به مقابله با ستم حاکمان و جهل مردم آن زمان برخاست به‌طوری‌که فصاحت، بلاغت و شیوایی کلام و سخنانش در مجلس ابن‌زیاد و کاخ یزید، در افشای ظلم و ستم بنی‌امیه و اثبات رسالت و مظلومیت خاندان رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله تأثیر بسزایی داشت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی اظهار کرد: در ایران اسلامی سالروز ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به‌عنوان روز پرستار گرامی داشته می‌شود، بنابراین پرستاران ما نیز باید به تأسی از آن حضرت ارزش‌های اسلام را پرستاری کرده و مانند این بانوی باغیرت حافظ نهضت اسلام و انقلاب باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha