پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
علامہ راجہ ناصر عباس جعفری کی سری لنکن ہائی کمشنر سے گفتگو

حوزه/ دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان به همراه هیاتی با حضور در سفارت سریلانکا در پاکستان، با کمیساریای عالی سریلانکا در پاکستان دیدار و فاجعه سیالکوت را به وی تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان به همراه هیاتی با حضور در سفارت سریلانکا در پاکستان، فاجعه سیالکوت را به کمیساریای عالی سریلانکا تسلیت گفت.

وی اظهار داشت: واکنش شدید مردم پاکستان در برابر این حادثه تلخ، نشان از نفرت ظالمان و همدردی با خانواده داغدار است. ما خواستار مجازات شدید قاتلان هستیم.

این هیئت متشکل از حجج اسلام ناصر عباس شیرازی معاون دبیرکل، احمدعلی نوری معاون دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان شاخه بلتستان، اعجاز بهشتی مسئول امور نوجوانان و ضیغم عباس مسئول امور خارجه مجلس وحدت مسلمین پاکستان بود.

حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس پس از این دیدار در گفت‌وگو با رسانه ها گفت: کسانی که در سینه درد دارند نمی توانند بدون این که تحت تاثیر این فاجعه قرار گیرند زندگی کنند. صدای ۲۲۰ میلیون نفر علیه این افراط گرایی و ظلم نشان دهنده آن است که دیگر اجازه نخواهند داد افراط گرایی و نابردباری در این کشور گسترش یابد.

وی تاکید کرد: روابط برادرانه و پایدار میان پاکستان و سریلانکا برای کل منطقه مهم است. دشمن سعی کرد این روابط را قطع کند، اما دولت سریلانکا درایت نشان داد.

وی تصریح کرد: برای محاکمه ظالمان باید روند قانونی تسریع شود. نهادهای دولتی باید بدون هیچ تأخیری نقش خود را در برابر عوامل دخیل در تمام حوادث تروریستی که در کشور رخ داده است، ایفا کنند.

وی ضمن مقصر دانستن وزارت علوم پاکستان در فاجعه سیالکوت، افزود: وزارت آموزش و پرورش باید تغییراتی در برنامه درسی انجام دهد تا نسل جدید معتدل و بردبار تربیت شود. مردم می توانند شهروندان قانونمند شوند.

وی در پایان گفت: پاکستان یک قدرت هسته ای است. باید خود را از قید افراط گرایی رها کند تا بتواند نقشی آبرومندانه در جهان داشته باشد. حاکمیت قانون پیش نیاز یک پاکستان با ثبات است. همه بخش‌ها باید تلاش خود را برای اجرای واقعی قانون اساسی تشدید کنند.

گفتنی است چندی قبل یک شهروند سریلانکایی مقیم پاکستان به دست افراد افراطی در سیالکوت کشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha