پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تنظیم المکاتب میں سہ روزہ عظیم الشان قرآن و محمد (ص) کانفرنس کا پہلا جلسہ منعقد ہوا

حوزه/ شرکت کنندگان در کنفرانس بزرگ بین الادیانی با عنوان «توحید و خدمت به خلق؛ پیام قرآن و پیامبر» بر صیانت از قرآن کریم در برابر توطئه ها تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت سازمان تنظیم المکاتب هند کنفرانس بزرگ بین ادیان سراسر هند به مدت سه روز با عنوان «توحید و خدمت به خلق؛ پیام قرآن و پیامبر» برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو هند در این نشست گفت: قرآن دستور کامل و حضرت محمد(ص) رحمت و راهنمای جهانیان است. بنابراین، برگزاری این کنفرانس بهترین اقدام برای پاسخ به سوالات و شبهات درباره دو موضوع مهم بالا است.

مولانا اظهار الحق قاسمی استاد دارالعلوم دیوبند هند نیز در این نشست اظهار داشت: قرآن کتاب حیات همه انسانها است و حضرت محمد پیام آور است و احترام آن حضرت بر همه واجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وصی حسن خان از اعضای هیئت مدیره سازمان تنظیم المکاتب گفت: در روایتی آمده است که ایمان شخص کامل نمی شود مگر اینکه سه خصلت در او ایجاد شود. اول پنهان کردن عیب مردم است که از خصوصیات خداوند محسوب می‌شود، دوم رفتار خوب با مردم که از ویژگی پیامبر است و سوم تحمل و صبر در برابر سختی ها که از ویژگی اولیا خدا است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید صفدر حسین، رئیس جامعه امام جعفرصادق جونپور هند گفت: زمانی که پیامبر اکرم در مکه اسلام را اعلام کرد، دشمنان بشریت با او مخالفت کردند، اما راستگویی و شخصیت بزرگ ایشان، دشمنان را در هر جبهه ای شکست داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضمیر الحسن از بنارس هند و عضو هیئت مدیره سازمان تنظیم المکاتب نیز گفت: تبلیغ سیره پیامبر اکرم بیش از زبان از طریق عمل ضروری است که در احادیث نیز به ما امر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حیدر زیدی، مدیر حوزه علمیه غفرانمأب هم گفت: وقتی زنی را در دوران جاهلیت زنده به گور می کردند پیامبر اسلام و قرآن کریم به زن عظمتی بخشید که در این عصر قابل تصور نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عباس از علیگر هند نیز در این نشست گفت: قرآن و پیامبر انسان را به مراحل عالی بشریت می رسانند، حال هر که با او مخالفت کند در واقع دشمن بشریت است. این کنفرانس که توسط سازمان تنظیم المکاتب هند برگزار می شود، یک نیاز مهم روز است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید نامدار عباس روحانی هندی در سخنانی گفت: قرآن کریم موعظه و شفا است و به انجام کار نیک دعوت می کند. حضرت امیرالمومنین فرمود: از رسول خدا شنیدم که فرمود: جبرئیل به من خبر داد یا رسول الله! بعد از شما در جهان فتنه‌ برپا خواهد شد. پرسیدم چگونه از چنین فتنه هایی دوری کنیم؟ فرمود: به وسیله کتاب خدا، قرآن کریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناظم علی خیرآبادی مؤسس جامعه حیدریه خیرآبادی هم در سخنانی در جمع حاضران گفت: عبادت را طبق اصول قرآنی و آنچه خدا گفته باید انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کوثر ندوی مدیر داخلی جامعه فاطمه لکهنو هم گفت: در فاصله صد تا دویست سال، لهجه ها و سبک زبان تغییر می کند اما بعد از هزار و چهارصد سال سبک قرآن کریم هیچ تغییری نکرده است بلکه همانند هزار و چهارصد سال قبل است. قرآن کتاب خداست و این را پیامبر به ما رسانده است. زبان پیامبر از خطا و نسیان به دور است زیرا اگر حتی یک کلمه اشتباه شود، نمی تواند پیام‌رسان الهی باشد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب هند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صبیح حسین، حجت الاسلام والمسلمین فیروز عباس مبارکپوری دبیر مشترک سازمان تنظیم المکاتب هند، حجت‌الاسلام والمسلمین سکندر علی اصلاحی، مدیر مرکز تحقیقات ابوالاعلی مودودی و علما و فرهیختگان دیگر نیز حضور داشتند.

گفتنی است این کنفرانس در واکنش به برخی اقدامات قرآن ستیزانه که در هند رخ داده بود برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Nayab Jafri IN ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    English & Hindi