سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حاج هوشنگ طاهرزاده پدر جانباز شهید طاهر زاده در کنار مقام معظم رهبری

حوزه/ مراسم نکوداشت پدر جانباز شهید محمدتقی طاهرزاده به عنوان نماد زیبای ۱۸ سال پرستاری بدون مزد، در مجتمع آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مراسم نکوداشت هوشنگ طاهرزاده پدر جانباز شهید محمدتقی طاهرزاده که ۱۸ سال با صبر و استقامت از فرزند جانباز خود پرستاری کرد و هیچگاه لب به شکایت و شکوه نگشود،در موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان برگزار شد.

عفت رمضانیان، مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، در این مراسم گفت: زنان شیعه از دو چهره شاخص حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س)، به عنوان الگوهای زندگی باید بهره ببرند، ما پیرو این دو بانو هستیم، حضرت زینب (س) در خاندان رسالت و امامت بزرگ شدند و تربیت شده مکتب نبوی و علوی بودند.

مدیر موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان به تشریح ویژگی های بارز حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: صبر و بصیرت ایشان برای زنان ما درس است. در عاشورا حضرت شخصیت یک زن کامل مسلمان را به نمایش می‌گذارند که سراسر همه عزت است و با بصیرت کامل در همه حال، همراه امام زمان(ع) خویش بودند. وقتی یزید خواست خاندان پیامبر(ص) را تحقیر کند بابصیرت، چهره واقعی یزید را به تمام جهانیان نشان دادند.

وی ادامه داد: بنا به فرموده امام معصوم(ع)، حضرت زینب(س) عالمه غیر معلمه بودند که وقتی ایشان با آن مشکلات زیاد عالمه شدند پس بر زنان ما لازم و واجب است که با مهیا بودن تمام امکانات در فراگیری علم از ایشان تبعیت کرده و به کسب علم و دانش بپردازند.

رمضانیان، ولایت پذیری ایشان را مهمترین ویژگی شخصیتی ایشان عنوان کرد و ادامه داد: ما موظفیم در صحنه دفاع از ولایت حاضر باشیم.

وی با اشاره به الگو گیری مردان و زنان ما از این بانوی مکرمه در زمان هشت سال دفاع مقدس و بعد آن، خاطرنشان کرد: مردان ما در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس و همین طور دفاع از حریم حضرت زینب (س) و در مسیر تبعیت از ولایت همچون این بانو ثابت قدم ایستادند و زنان هم با صبر وبردباری راهش را ادامه دادند.

مدیر موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان یاداور شد: بسیارند یادگاران جنگ تحمیلی شهیدان زنده ای که با مشقت و درد زندگی خود را ادامه می دهند و مادران و پدران و همسران جانبازانی که چون حضرت زینب (س) و با صبر و شکیبایی از اینها پرستاری می کنند.

رمضانیان گفت: پدر شهید طاهرزاده ۱۸ سال با صبر و استقامت از فرزند جانباز خود پرستاری کرد و هیچگاه لب به شکایت و شکوه نگشود. ایشان مصداق کامل یک پرستار نمونه بود و کم نداریم اینگونه پرستاران عزیزی که برای مراقبت از بیماران از جان خود می گذرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha