شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اژه ای

حوزه/ حجت الاسلام اژه ای گفت: مرحوم برادرم، معتقد بود که نباید ما فقط مصرف کننده علم باشیم و باید همان‌قدر که مصرف کننده هستیم تولید کننده علم هم باشیم، بنابراین نیاز به تربیت قله‌های رفیعی در علم ودانش از جوانان داریم.

حجت الاسلام مهدی اژه ای از اساتید حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان پیرامون توصیف ابعاد شخصیتی برادرش مرحوم حجت‌الاسلام جواد اژه ای، اظهار کرد: آن مرحوم تا آخرین لحظات زندگی در خدمت اسلام و انقلاب و ارادتمند تمام عیار آستان مقدس اهلبیت عصمت و طهارت بود و در تمام فراز و فرود ها حالت آن مرحوم هیچ تغییر نکرد.

وی بیان کرد: مرحوم حجت الاسلام اژه ای از سال ۴۲به عشق امام وارد حوزه علمیه شد و در صحنه های مختلف در راستای ترویج مکتب امام راحل که گوشه ای از قیام کربلا بود؛ در این مسیر حرکت کرد و با همه مشکلاتی که بر سر راه پیش آمد، بدون لغزش و مایوس شدن، خستگی ناپذیر راه انقلاب را ادامه داد.

حجت الاسلام اژه ای افزود: او در به میدان آوردن جوانان به خصوص در عرصه علم و دستاوردهای علمی و تربیت نخبگان علمی تلاش می کرد.

وی اظهار کرد: من از آن مرحوم شنیدم که در مورد چرایی تاسیس مدارس استعدادهای درخشان می گفت «افتخار تمدن اسلامی به چند قله رفیع مانند بوعلی سینا ها و ملاصدرا ها و فقه و فقاهت است که چنین افرادی باعث شدند تمدن اسلامی در جهان جایگاه داشته باشد و ما اگر بتوانیم در این مدرسه ها چنین قله هایی در علم و دانش، کتاب ها و متون دنیا، نام یک ایرانی مطرح کنیم بسیار ارزشمند است» نباید ما فقط مصرف کننده علم باشیم و باید همان‌قدر که مصرف کننده هستیم تولید کننده علم هم باشیم.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: امیدوارم همه کسانی که در راه اعتلای کلمه توحید وبرای برافراشته کردن پرچم «لا اله الاالله» تلاش می کنند و درپی اجرای دو هدف بزرگ که نخستین آن حسینی زندگی کردن و مرگ حسینی و دومین هدف زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) است، همنشین با شهدا باشند، چرا تحقق این اهداف کمتر از شهادت نیست.

وی در پایان با اشاره به این آیه که می فرماید: «انما یخشی الله من عباده العلما» اظهار کرد: خشیت الهی در دلهای علمای الهی است، چه بسیار افراد عالم و دانشمند که در حوزه ها و دانشگاه ها تحصیل کرده ولی در دلها آنها خشیت الهی ایجاد نشده، بنابراین طبق این آیه شریفه، این دانش الهی است که ریشه در وحی دارد و کسی که همچون امام راحل خشیت الهی داشته باشد از احدی نمی‌ترسد و راست قامت در راه اسلام دفاع می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha