یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین بر تقویت و توسعه ارتباط بیش از پیش حوزه استان با ائمه جمعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: آنچه امروز باید مدنظر داشته باشیم این که افق دید ائمه جمعه با حوزه علمیه قزوین در همه عرصه های مختلف به ویژه در خصوص جذب طلاب مستعد و نخبه بیشتر همراه باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز حوزه علمیه قزوین دارای طلابی توانمند در عرصه تبلیغ است که در بیشتر شهرها و روستا ها دغدغه فعالیت فرهنگی و تبلیغی خود را دارند و عملکرد بسیار خوبی داشته اند، لذا انتظار می رود شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از این عزیزان در سنگر نماز جمعه استفاده کند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین آمادگی را دارد که بتوانیم جلسات مشترکی با ائمه جمعه داشته باشیم. البته مدیریت حوزه علمیه قزوین جلسات مشترکی با ائمه جمعه استان در خصوص تاسیس مدارس علمیه و همچنین جذب طلاب مستعد در حوزه داشته است.

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین هم ضمن تقدیر از تلاشهای حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: حضور مردم در نماز جمعه بیانگر درک و آگاهی مردم از فضایل و تاثیر آن در زندگی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: نمازجمعه فرصتی بسیار گرانبها برای مردم است تا از فضایل و برکات آن بهره مند شده و در مسیر اخلاق و آگاهی گام بردارند.

وی ادامه داد: نماز جمعه، نظام اسلامی و انقلاب را در مقابل انواع تهدیدها حفظ کرده و موجب روشنگری و آگاه سازی مردم شده است.

وی، از نماز جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان قرارگاه فرهنگی یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری توجه ویژه و جدی به نماز جمعه دارند و از این سنگر مقدس به عنوان قرارگاه فرهنگی یک شهر یاد کردند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان می دهد که فرهنگ یک شهر باید از نماز جمعه آن شهر متبلور شود و نماز جمعه نماد فرهنگی هر منطقه به حساب می آید.

در پایان این جلسه همکاری بیش از پیش دو نهاد حوزه علمیه و ائمه جمعه مورد بررسی قرار گرفت.

ارتباط حوزه علمیه قزوین با ائمه جمعه تقویت شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha