جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم علیزاده

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام، در نشست "ولایت مداری حضرت زینب(س)" گفت:عقیله بنی هاشم(س) برنامه های زندگی اش را به خاطر امامش تغییر داد و در مدیریت جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن، نقش آفرینی و علمداری کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان،مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام، با همکاری دانشگاه علوم قرآنی شاهرود، نشست مجازی با موضوع "ولایت مداری حضرت زینب(س)" را برگزار کرد.

خانم فاطمه علیزاده، مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام، در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) برنامه های زندگی اش را به خاطر امامش تغییر داد و با امام زمانش هماهنگ شد.

وی افزود: تاریخ بشر مملو از رخدادهاست و افراد زیادی در طول تاریخ اهل ایثار و از خود گذشتگی بوده اند که با گذر زمان، آن ها نیز گذر کرده اند و ذهن ها آنان را به فراموشی سپرده اند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام تصریح کرد: شخصیت های حاضر در رخداد عظیم عاشورا، نه تنها فراموش نشده اند بلکه در حافظه ها ماندگار و مانا شده اند و علت اصلی این ماندگاری، وصل شدن به یک جریان پایدار در عالم است. حول محور ولایت بودن یعنی قدم گذاشتن در حریم ولایت الهی که تا خدا هست، این اثرگستری و ماندگاری وجود دارد.

علیزاده بیان کرد: حضرت زینب(س) نقش عجیبی در مدیریت جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن داشتند و این در حالی بود که اباعبدالله(ع) جنگ سخت را پیش بردند و آنجا که جنگ رسانه ای و عملیات روانی دشمن آغاز شد، حضرت زینب(س) نقش آفرینی و علمداری کردند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام، شاخصه های نقش آفرینی حضرت زینب(س) را در این مسیر، عزتمندی، شناخت، بصیرت، تبیین و وفاداری برشمرد و تصریح کرد: آن حضرت آنقدر زیبا توانست جهاد تبیین را در کوفه و شام داشته باشد که افرادی که دچار چالش شناختی و تشخیص حق و باطل شده بودند، با خطبه های حضرت زینب(س) گریه می کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha