دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتابهای پژوهشی موسسه دارالاعلام

حوزه/ معاون پژوهش مؤسسه دارالاعلام، گفت: از ویژگی­های مؤسسه دارالاعلام رویکرد پژوهشی آن است و تاکنون ۵۰ پژوهشگر تربیت‌کرده است که خروجی خوبی برای مدت ۱۰ ساله به شمار می­رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام کاظمی عصر دیروز در آیین رونمایی از آثار مؤسسه دارالاعلام که با حضور جمعی از علما و فضلا در محل این مؤسسه در قم برگزار شد، اظهار داشت: بنده سخن خودم را با کلامی از امام صادق (ع) آغاز میکنم حضرت میفرماید: «اذا کان یوم القیامة جمع اللّه عزّ و جلّ النّاس فی صعیدٍ واحدٍ و وُضِعَتِ المَوازینُ فَتُوزَنُ دماءُ الشّهداء مع مِدادِ العلماء فیُرَجَّحُ مدادُ العلماء علی دماء الشّهداء.» «آن گاه که روز رستخیز شود، خدای بزرگ همگان را در یک سرزمین گرد آورد و ترازوهای ارزش سنج در پیش نهد. چون خونهای شهیدان با مرکب قلم دانشمندان به سنجش آید، مرکب قلم دانشمندان بر خونهای شهیدان برتری یابد.»

وی در ادامه افزود: از ویژگیهای مؤسسه دارالاعلام رویکرد پژوهشی آن است که دانش پژوهان با این رویکرد وارد عرصه آموزش می شوند، موسسه تاکنون ۵۰ پژوهشگر تربیت کرده است که خروجی خوبی برای مدت ۱۰ ساله به شمار میرود.

حجت‌الاسلام کاظمی با بیان این که موسسه در چند حیطه پژوهشی به فعالیت می پردازد، از جمله:

الف) تالیف: تاکنون حدود ۱۰۰ کتاب و کتابچه در زمینه جریان شناسی، مبانی و شبهات شده است و تا پایان سال جاری به حول و قوه الهی ۵۸ جلد کتاب و کتابچه به چاپ میرسد که همگی تالیف پژوهشگران موسسه است. امسال تاکنون ۲۰ کتاب به چاپ رسیده که امروز در گرامیداشت هفته پژوهش از ۵ کتاب رونمایی میشود.

ب) نشریات: دو نشریه: مقالات منتشر شده در نشریه علمی پژوهشی سلفی پژوهی ۷۸ مقاله و مقالات علمی ترویجی سراج منیر ۳۴ مقاله است که از آنها ۲۴۴ مقاله توسط پژوهشگران موسسه تالیف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha