دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته سخنگوی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: قریب به ۳۰۰۰ نفر در سال گذشته توفیق تلبس به لباس سربازی حضرت ولیعصر ارواحنا فداه، لباس روحانیت را پیدا کردند که ان شاءالله در خدمت به خلق و خالق خواهند کوشید و در مسیر علمای سلف مجاهده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه امروز در اولین گفت و گوی خود در سمت سخنگو با خبرنگاران، به تشریح محورهای مورد بحث در صد و شصتمین نشست شورای معاونین حوزه پرداخت و گفت: در این نشست که یکصد و شصتمین آن در دور جدید مدیریت حوزه برگزار شد، موضوعات مختلفی اعم از دغدغه های مردم، مدارس علمیه و مطالبات مراجع معظم تقلید و نظام اسلامی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه حوزه مورد بحث قرار گرفت.

وی با تأکید مجدد بر همراهی و پشتیبانی حوزه های علمیه از تصمیمات دانشی و مبتنی بر خِرَد و تجربه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را از مهمترین محورهای این نشست برشمرد و گفت: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم بود، طلاب عزیز در کنار پرستاران و مجاهدان عرصه سلامت در کمک به مردم برای پشت سر گذاشتن این بحران همراهی کردند و این راه به فضل خدا همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین برته خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مثل همیشه ضمن تأکید مجدد بر تجربیات و خردمحوری بر نقش طب‌های مکمل و پیگیری و احیای آن ها توسط وزارت بهداشت و نهادهای متولی در این مسیر هم توجه داشته است.

وی تحلیل و پاسخ دهی به سؤالاتی که در فضای علمی کشور مطرح می شود را لازم دانست و تصریح کرد: مخاطبین ما مطلع هستند که مراجع عظام تقلید و علمای معزز حوزه هم حامی تجربیات متقن و دانشیِ بشر در این مسیر بوده و حتی در مورد واکسیناسیون، دوز سوم را نیز تزریق نمودند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهار کرد: حوزه های علمیه در عین حال این مطالبه را از نهادهای سیاستگذار و تصمیم گیر دارند که نسبت به طب مکمل هم اعلام موضع خوب، روشن و شفافی را اتخاذ کرده و حمایت های لازم از آن را هم داشته باشند.

وی با اشاره به دومین محور صد و شصتمین نشست شورای معاونین حوزه افزود: قریب به ۳۰۰۰ نفر در سال گذشته توفیق تلبس به لباس سربازی حضرت ولیعصر ارواحنا فداه، لباس روحانیت را پیدا کردند که ان شاءالله در خدمت به خلق و خالق خواهند کوشید و در مسیر علمای سلف مجاهده خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین برته بیان داشت: مسئله موقوفات حوزه های علمیه یکی دیگر از مسائل مورد بحث در این نشست بود؛ حوزه های علمیه در عین استقلال هرگز منزوی نبوده اند.

وی گفت: گاهی اوقات استقلال با انزوا یکی دانسته می شود؛ اما حوزه های علمیه همیشه در تلاش بوده اند که در حمایت از مردم در یک تعامل و تدبیر حکیمانه ای با نظام اسلامی معاضدت کنند و برای تعالی مردم و ایران عزیز تلاش نمایند.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه اظهار کرد: برای این کار می بایست استقلال حوزه در سطوح مختلف مورد تأکید بوده باشد؛ بر همین اساس در عین حالی که حوزه خودش را ناصح امین نظام اسلامی، علت موجبه و پدیدآورنده آن می داند و به عنوان علت مُبقیه برای بقا و جریان آن نقش آفرینی می کند؛ رسالت های اساسی خویش را پیگیری خواهد کرد.

وی با تأکید بر تلاش حوزه برای احیای موقوفات عنوان داشت: این کار به معنی پررنگ کردن نقش آفرینی مردم در اداره این نهاد دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین برته در پایان گفت: حوزه علمیه بر همان مسیر تاریخی ۱۴۰۰ ساله خود به عنوان یک نهاد عمیقاً مردمی بر بطن و متن مردم و با زندگی و معیشت مردم گره خورده است؛ این نهاد دینی در خدمت مردم بوده و تلاش می کند که به طور حتم همین مسیر را ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    53 0
    سخنگوی مرکز مدیریت حوزه بهتر است همانند سخنگویان دیگر نهادها و مراکز (دولت، قوه قضاییه، شورای نگهبان و...) زمانبندی مشخص هفتگی یا ماهانه برای تعامل با رسانه‌ها و بیان اخبار و رویدادها و تبیین مواضع حوزه داشته باشند و با عنایت به ضرورت دقت در انعکاس اخبار مهم و قابل توجه و پرهیز از بازتاب رویدادها و اخبار معمولی و کم‌اهمیت، شأن و جایگاه رفیع حوزه و تأثیرگذاری آن را حفظ نمایند و الّا جایگاه سخنگویی حوزه در کوتاهترین زمان تبدیل به یک تریبون معمولی، تکراری و کم‌اثر خواهد شد. فتأمل!
  • عباسی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    37 0
    سلام و عرض ادب خدمت اهالی رسانه که مدیرشان تازه شده سخنگوی حوزه!!!!!!!! البته می دونم که در سایت قرار نمی دهید ولی لااقل به آقای سخنگو رئیستان بگویید بد نیست یک آماری هم از طلاب معممی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شده اند و بعد از چند مدت به خاطر مشکلات مالی و .... لباس را در آورده و در اسنپ، کارگری و باربری و ........ مشغول به کار شده اند هم ارائه بدهند که نسبت این دو آمار را باهم بسنجیم. حرف زدن خوب است ولی نه آمار دادن که معلوم نیست ته آن چه می شود. و اصلا آمار صحیح است یا نه؟؟؟ متاسفانه آماری که در حوزه ارائه می شود اکثرا با اغراق و خلاف واقع است و متاسفانه مدیران حوزه هم گرفتار آماردهی خلاف واقع شده و تصمیم گیری بر اساس داده های خلاف می کنند و دل خوش کرده اند به آمارسازی برخی از زیردستان خود. البته این نکته را هم یادآور شوم که آمار سازی فقط در حوزه نیست و در کل بدنه کشور نفوذ دارد و متاسفانه در حوزه هم ورود پیدا کرده و آمار را با اغراق و خلاف واقع به مراجع بالادستی ارسال می کنند.