شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غفارفام

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: کسب رضای خداوند و توسل به اهل بیت عصمت(علیهم السلام)، سرلوحه زندگی طلاب باشد، چرا که حرکت صحیح در مسیر عبودیت بدون توسل به ایشان امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌ الاسلام و المسلمین غفارفام در نشست اخلاقی که توسط واحد فرهنگی مدرسه علمیه امام سجاد علیه السلام مشهد برگزار شد، با بیان اهمیت معیارها و شاخص‌های طلبگی خاطرنشان کرد: عمل طلاب به آنچه یاد می‌گیرند، باعث نفوذ در دل‌ها می‌شود، و مردم با جان و دل در راه اسلام قدم برمی‌دارند.

وی اظهار کرد: فرد با تقوا کسی است که از گناهان دوری کند که کمترین حق آن، رعایت بایدها و نبایدهای الهی است و عدم توجه به تعهدات، بی‌تقوایی به‌شمار می‌آید.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عالِم اهل عمَل، محبوب خدا و خوبان عالَم است، تصریح کرد: اگر طلبه ای علم را وسیله ای برای رسیدن به دنیا قرار دهد، مغضوب خدا و ذلیل در دنیا می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین غفارفام، شب‌زنده‌داری را از رسالت‌های طلبه برشمرد و گفت: طلاب نباید نماز شب را ترک کنند و از طرفی، همیشه و در همه حال به یاد خدا باشند و این ارتباط با معبود خویش را حفظ کرده و مطمئن باشند که برکات زیادی در زندگی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: طلاب پس از انجام واجبات به مستحبات توجه داشته باشند، زیرا با انجام مستحبات می‌توان به خدا نزدیک‌تر شد.

حجت الاسلام و المسلمین غفارفام اظهار کرد: طلاب در همه امور زندگی، کسب رضای خداوند و توسل به اهل بیت علیه السلام را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، چرا که حرکت صحیح در مسیر عبودیت بدون توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha