دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام قنادی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)گفت: ۶۰ مقاله بیانیه گام دوم ناظر به مطالبات مقام معظم رهبری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مرکز فقهی عرضه شده است.

حجت‌الاسلام قنادی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) که در این مرکز برپا شده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه قم در طی این سال‌ها و به برکت انقلاب اسلامی ایران رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در این میان مراکز تخصصی قران جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد که در کنار فقه و اصول درس‌های تخصصی قرآنی با عنوان مراکز آموزشی موردتوجه قرار گرفت، در مرکز فقهی ائمه اطهار از همان زمان پایه‌گذاری آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی (ره) به موضوعاتی قرآنی توجه ای ویژه‌ای داشتند و بعد از رحلت ایشان نیز این روند توسط آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی طی شد.

حجت‌الاسلام قنادی بیان داشت: در مرکز فقهی همایش ملی را در خصوص دیدگاه‌های قرآنی آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی برگزار کردیم که حدود ۳۰۰ مقاله از این همایش به دبیرخانه ارسال شد که از این میان چند کتاب به‌عنوان چکیده مقالات آماده شد و حدود ۶۰ مقاله بیانیه گام دوم ناظر به مطالبات مقام معظم رهبری تنظیم شد که هم اکنون در نمایشگاه امسال عرضه شده است.

وی ادامه داد: در کنار این آثار پژوهشی؛ مرکز فقهی بیش از ۱۰ سال است که سطوح تخصصی را در سه سطح ۳، ۲ و ۴ برگزار می‌کند که تاکنون ۵۸ فارغ‌التحصیل داشته و هم اکنون نیز ۷۸ نفر در حال تحصیل هستند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار خاطرنشان کرد: رویکرد ما تأمین نیازهای فکری جامعه با محوریت قرآن است که با پرورش نخبگان در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha