پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
المصطفی

حوزه/ حجت‌الاسلام کاظمی، معاون آموزش و پژوهش مدرسه الاطهار، فعالیت های پژوهشی این مدرسه را برشمرد.

حجت‌الاسلام کاظمی، معاون آموزش و پژوهش مدرسه الاطهارالتخصصی، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،فعالیت های پژوهشی این مدرسه را برشمرد.

وی، با اشاره به اینکه مدرسه الاطهار، از مدارس پیوسته جامعةالمصطفی به شمار می‌رود، برخی از فعالیت‌های انجام‌شده در این مدرسه علمیه راتشریح کرد و گفت: تبدیل دوفصلنامه «میلادالاطهار» به فصلنامه که نشریه‌ای فقهی است و مقالات طلاب و استادان را منتشر می‌نماید، توجه ویژه به نیازهای جامعه مخاطبان، که شامل کشورهای خلیج فارس می‌گردد، تشویق و ترغیب طلاب به تألیف کتاب و اهتمام به چاپ برخی کتب‌ آماده‌شده، اهتمام به چاپ کتاب‌های متعدد، برنامه‌ریزی برای انتشار یک مجله علمی- پژوهشی حوزه در موضوع فقه از فعالیت‌های متعدد این مدرسه علمیه است.

مهم‌ترین وظایف معاونت پژوهش حوزه الاطهار

حجت‌الاسلام کاظمی، در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین وظایف معاونت پژوهش حوزه الاطهار، ابراز کرد: یکی از این وظایف، انتشار مجله است. در این باره می‌توان موارد زیر را نیز برشمرد: انتشار کتاب‌هایی که دربردارنده فعالیت‌های پژوهشی طلاب است، بررسی مباحث مربوط به حوزه آموزش و ارتقای سطح آموزش مدرسه و نیز رفع نواقص کتب درسی و اصلاح و تدوین کتاب‌های درسی جدید، شناسایی کتاب‌های آموزشی و انتشار آن برای استفاده در برنامه تحصیلی طلاب، نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به فعالیت‌های پژوهشی.

مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی مدرسه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰

معاون آموزش و پژوهش مدرسه الاطهار، در ادامه، در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی مدرسه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده، برگزاری دو نمایشگاه کتاب در این دو سال، به نام «معارف رسول‌الاعظم» بود. انتشار مجلات و انتشار نزدیک به ده کتاب جدید نیز فعالیت دیگری است این مدرسه انجام داد که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی رونمایی خواهد شد. در این باره، می‌توان به تکمیل کتابخانه دیجیتال، تهیه نرم‌افزارهای مورد نیاز طلاب و برپایی نشست‌های علمی نیز اشاره کرد.

حجت‌الاسلام کاظمی، با اشاره به برنامه ویژه هفته پژوهش در مدرسه الاطهار در سال جاری، از برپایی نمایشگاه داخلی پژوهش، برگزاری جلسه نقد کتاب و رونمایی از آثار پژوهشی و بانک اطلاعاتی حوزه سخن به میان آورد و از برنامه‌ریزی به منظور بازدید طلاب از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha