سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به تاسیس مدارس علمیه در دو شهر الوند و بویین زهرا پرداخت و گفت: طبق تاکید مدیر محترم حوزه های علمیه کشور برای تاسیس مدرسه در این دو شهر (الوند و بویین زهرا ) تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قزوین ضمن خیرمقدم به اعضای رسانه و مسئولین خبرگزاری ها و مطبوعات، گفت: رسانه‌های استان از حوزه‌ علمیه مطالبه‌گری کنند و ارتباط خودشان را افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: حوزه‌ علمیه استان قزوین جای رشد و توسعه دارد و می‌تواند جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد، بنابراین جهش علمی، پژوهشی و نیروی انسانی از مواردی است که در سال‌جاری مورد هدف حوزه قرار دارد

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: یکی از اهدافی که در برنامه های بلند مدت حوزه علمیه قزوین طراحی شده، ارتقای توانمندی پژوهشی اساتید حوزه علمیه و د ر مرحله بعدی طلاب دینی است که جهت گیری حوزه علمیه در چند سال اخیر حرکت در این مسیر بوده و اقدامات زیادی برای آن انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی موظفی پژوهشی برای اساتید، فراهم کردن ابزار پژوهش، تاسیس مرکز پژوهشی حوزه علمیه، راه اندازی مجله علمی و تخصصی حوزه علمیه قزوین در آینده ای نزدیک و حمایت از پژوهشگران حوزوی از مهم ترین این موارد بوده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: از بین ۱۵۰ استاد حوزه علمیه قزوین حدود ۹۰ نفر در کلاس درس بکارگیری می شوند و از این تعداد بیش از ۲۵ استاد در حال حاضر در مسیر افزایش توانمندی پژوهشی گام برداشته اند

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: در حال حاضر فضای مناسب برای اقدامات پژوهشی فراهم شده و اساتید و طلاب با حضور در کتابخانه امام صادق (ع) می توانند در این راستا قدم بردارد

وی ادامه داد: حوزه علمیه در تمامی موضوعات مربوط و شبهات ورود کرده و پاسخ علمی را اعلام می‌کند و این مطالب به راحتی در فضای اینترنتی و مجازی قابل مشاهده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین به برگزاری جشنواره علامه حلی پرداخت و بیان کرد: امسال ۴۵۰ مقاله از حوزه علمیه خواهران و برادران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که روز پنج شنبه هفته جاری در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه برگزیدگان انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قزوین فضای مناسبی را برای تحقیق و پژوهش ایجاد کرده و اولویت اصلی مدیریت حوزه علمیه استان حمایت از تمامی فعالان عرصه پژوهش است که خوشبختانه این مسئله را تا به امروز به خوبی با ایجاد مرکز پژوهشی به اثبات رسانده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به راه اندازی و تاسیس مدارس علمیه در دو شهر الوند و بویین زهرا پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر استان قزوین در شهرهای تاکستان، آوج واستان قزوین مدارس علمیه تحت نظر مدیریت حوزه علمیه قم داریم که طبق تاکید مدیر محترم حوزه های علمیه کشور برای تاسیس مدرسه در این دو شهر (الوند و بویین زهرا ) تلاش خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه استان قزوین همچنین دارای مرکز تحصی علامه رفیعی با داشتن ۵ رشته برای سطح طلاب ۲ راه اندازی و در حال حاضر دانش آموختگان مشغول فراگیری امور آموزشی خود هستند.

وی بیان کرد: به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم از شخصیت علمی برجسته مرحوم آیت الله حائری تجلیل خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به کتابخانه تحخصصی حضرت امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین پرداخت و عنوان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) یکی از مهمترین و شاخص ترین کتابخانه تخصصی در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی در استان و کشور است، در سالهای اخیر هم منابع مختلفی در موضوعات مختلف به این مجموعه افزوده شده است.

وی ادامه داد: کتابهایی که در مجموعه کتابخانه تخصصی حضرت امام صادق (ع) قزوین موجود است، امروز به خوبی نیازهای طلاب، اساتید و دانشجویان را فراهم می آورد و کاملا کتابهای کاربردی و مورد مراجعه اساتید و محققین و پژوهشگران است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: کتابخانه امام صادق(ع) از حیث منابع و هم به لحاظ اعضاء یکی از کتابخانه های شاخص و ارزشمند در کشور و استان محسوب شده و نقش محوری در توسعه علوم دینی و فرهنگ عمیق دینی در سطح جامعه ایفا می نماید

وی ادامه داد: در کتابخانه تخصصی حضرت امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین به طور عمده منابع چاپی با موضوعات علوم انسانی و علوم حوزوی است و در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۲ هزار عنوان نسخه خطی و ۲ هزار عنوان چاپ سنگی در این کتابخانه وجود دارد که فهرست نسخ خطی آن در دو جلد منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: این کتابخانه شاخص در حال حاضر دارای بیش از ۴ هزار جلد کتاب خطی و سنگی است و علاوه بر این، بخش قابل توجهی از نشریات تخصصی و پژوهشی مراکز علمی و آموزشی قبل و بعد از انقلاب اسلامی به صورت نظام مند در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با هزینه های شرکت بیدستان، بیان کرد: شرکت بیدستان زیر نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین می باشد و مدیریت حوزه علمیه قزوین هیچ گونه دخالتی ندارد و خوشبختانه هزینه های حوزه علمیه، کادر، طلاب و اساتید توسط امام جمعه قزوین از محل منابع شرکت بیدستان به خوبی تا به امروز پرداخت شده که جای تقدیر است.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به بکارگیری اساتید غیر بومی در حوزه استان، بیان کرد: بنده تا امروز از اساتید و معاونین توانمند که در خود قزوین ساکن هستند به کار گیری نموده ام و تعداداساتید غیر بومی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد، و از شما اصحاب رسانه درخواست دارم که تحت تاثیر برخی از جریانات قرار نگیرید.

مدیر حوزه علمیه قزوین به برگزاری برنامه های هفته وحدت حوزه و دانشگاه نیز پرداخت و بیان کرد: در این زمینه حوزه علمیه قزوین سه برنامه شاخص در دستور کار قرار داده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در رابطه با برگزاری دوره های پودمانی برای عموم مردم در رابطه با نهج البلاغه، سبک زندگی و خانواده، آداب معاشرت در جامعه و تکریم ارباب رجوع و دیگر موضوعات اخلاقی در جامعه در تلاش برای اجرای این نوع برنامه ها هستیم، ولی متاسفانه فعلاً نتوانسته ایم به مرحله عمل در آوریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha