جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست مدیر پژوهش حوزه های علمیه با نماینده عتبه الحسینیه المقدسه در قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین الوائلی عدم ارتباط موسسات علمی و پژوهشی کشورهای اسلامی با یکدیگر را یکی از مشکلات امروز حوزه‌های علمیه در عرصه بین الملل برشمرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صالح الوائلی رئیس مؤسسه الدلیل للدراسات و البحوث العقدی وابسته به آستان مقدس امام حسین علیه السلام در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای معاونت پژوهش حوزه و در نشست با مسئولین این معاونت، گفت: حقیقتاً از مشاهده تمام ظرافت ها و ریز بینی های دقیق و علمی در ارائه محصولات پژوهشی در این نمایشگاه که به مناسبت هفته پژوهش دائر شده است، بسیار خرسندم.

حجت الاسلام والمسلمین الوائلی عدم ارتباط موسسات علمی و تحقیقاتی و پژوهشی کشورهای اسلامی با یکدیگر را یکی از مشکلات امروز حوزه های علمیه در عرصه بین الملل برشمرد.

وی گفت: در عراق علما و فرهیختگان بسیاری توسط حوزه علمیه نجف تربیت شده است؛ اما نیازمند آن هستیم که مؤسسات و مراکز علمی در ترویج و عرضه تولیدات علمی آنان تلاش کنند.

رئیس مؤسسه الدلیل خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که با این ارتباطات اخیری که بین آستان مقدس امام حسین (ع) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه صورت گرفته است شاهد تحولات بزرگی باشیم.

وی یکی از برنامه های موسسه الدلیل را نیازسنجی های علمی و فرهنگی استان های عراق اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در این زمینه بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین الوائلی در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه و معاونت پژوهش گفت: با احصاء گزارشات و برنامه ریزی های دقیق علمی مسیر علم و اجتهاد هموار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha