شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست تبیینی و خبری طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در رسانه رسمی حوزه/حجت الاسلام آقا تهرانی

حوزه/ سلسله‌نشست‌های تربیتی با رویکرد معرفت افزایی اخلاقی و تربیتی ویژه اساتید همیار تربیتی مدارس و مراکز تخصصی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سلسله نشست های تربیتی و اخلاقی با رویکرد راهبری و معرفت افزایی تربیتی ویژه اساتید همیار تربیتی مدارس و مراکز تخصصی از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این سلسله‌نشست‌ها که با هدف راهبری و معرفت‌افزایی، ارائه راهبردها و راهکارهای اصلاحی و ارتقایی اخلاقی و تربیتی و همچنین ارتقای سطح بینشی اساتید در حوزه اخلاق و تربیت برنامه‌ریزی شده بود، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد اخلاق حوزه به تبیین موضوع «بایسته‌های اخلاقی و تهذیبی مربیان تربیتی» پرداخت.

استاد اخلاق حوزه در این نشست، عنوان کرد: از آنجایی که اکثر جوانان آمادگی پذیرش و دریافت معارف دینی و معنوی را دارند، اساتید می‌بایست از این فرصت‌ها در راستای جذب حداکثری استفاده نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: درحال حاضر زمینه‌های بسیاری برای فعالیت تربیتی اساتید فراهم شده است و ما باید در شرایط حاضر سعی و تلاش خودمان را در این زمینه بیشتر کنیم تا زودتر به اهداف تربیتی نائل شویم.

وی تصریح کرد: هر چقدر ما در زمینه تربیتی کار کنیم، باز هم کم هست و به همین دلیل می‌گویند، اخلاق مهجور است، اما تربیت از اخلاق مهجورتراست.

استاد اخلاق حوزه بیان داشت: ما باید زمینه فعالیت طلاب را در تمام مسائل، اعم از مسائل اجتماعی، انقلابی، اقتصادی، فرهنگی و غیره فراهم کنیم، تا طلاب در این راه مجاهده کنند، متخصصانه سخن بگویند و نظر بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی عنوان کرد: نقش استاد و به ویژه اساتید همیار برای طلاب مانند نقش پیامبران است، همانطور که پیامبران در میان مردم بودند و آنها را هدایت می کردند، استاد هم باید برای طلبه همین نقش را ایفا کند، در تمام عرصه ها حضور داشته و طلاب را تربیت کند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که تربیت یک امر تدریجی است، استاد با ایجاد محبت می‌تواند در قلب شاگرد رسوخ کرده، سپس گوش او را آماده شنیدن کند.

درپایان جلسه، به سوالات اساتید همیار تربیتی توسط استاد پاسخ داده شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha